Snaaart i mål!

Ja det nærmer seg! Jeg har 105 dager igjen! Syns det går fort denne gangen.
Svangerskapet har ikke vært noe særlig, skikkelig dårlig form. Gleder meg til å kunne gjøre noe i mer enn 10 min uten å bli utslitt....

101 dager igjen! Har stort sett gått fint, hittil. Fingers crossed for at det fortsetter. Kjenner det jo greit i rygg/bekken!

126 dager igjen:meh: er i veldig god form, jobber 100 % og sykler hver dag :) Føler denne graviditeten har gått kjempefort så langt!

120 dager til termin! Er jo ikke lenge, men føles sånn! :D

111 dager igjen.
Litt opp og ned vedrørende form, sliter med å være "tung" i kroppen og blir veldig fort sliten. Jobber fortsatt 100 %, er "bare" kontorrotte, men kjenner det tar på likevel. Det jeg kanskje sliter mest med er at humøret er ustabilt...xsmile6

Synes likevel det er kjempe stas å være gravid, kjenne på babyen i magen og komme vaggende med struttende mage :laughing002

125 dager igjen. Blir nok delvis sykemeldt etter legetimen på mandag. Magen har vokst så enormt denne gangen, og tiden går rasende fort! Ryggen og bekkenet har forlengst gitt meg signaler om at jeg må roe ned, men jeg har ikke hatt så lyst til det, nå kjenner jeg at jeg må....
Det hjelper godt at tiden går fort, etter jul er det jo bare ti uker til permisjon, eller ni, da vinterferien kommer uken før der.:happy:

107 dager igjen.
Synes det har gått super fort fram til nå.
Å alle veit jo at desember går i rekord fart, hvertfal synes jeg det. Så nå er det jaggu ikke lenge igjen.

Fikk tlf fra sykehuset på fredag at jeg har blitt satt opp til keisersnitt i uke 36. Så da korter det ned tiden betraktelig. Ikke fått dato enda pga så langt frem i tid da. Så 95 dager igjen til 36+0, men tipper 99 dager siden det er en mandag.

113 dager igjen her. Har vært i ganske god form og synes igjen at svangerskapet går alt for fort. Jeg elsker å være gravid :love7 Samtidig har jeg blitt ganske stor allerede, så skjønner ikke hvordan jeg kan ha nesten 4 måneder igjen. Hvor stor skal jeg bli liksom?! :p Det begynner også å kjennes i bekkenet og jeg sliter med å gjennomføre hele dager på jobb, så skal bestille meg legetime snart og håper på litt sykemelding :rolleyes:

117 dager igjen:happy: Er i helt grei form, men sliter med bekkenet...:( Syns det er lenge til termin, selvom dagene går fort:hilarious:

116 dager til termin her☺️ Synes svangerskapet går veldig bra nå, det var slitsomt i starten med den grusomme kvalmen og uggenheten! Hadde jo ingen energi og orket ikke en gang se på TV husker jeg! Da tenkte jeg at jeg aldri skulle bli gravid igjen:hungover:
Heldigvis gikk jo det over, og siden uke 14/15 har det gått rimelig bra! Fortsatt trøtt og tiltaksløs, men orker iallfall å sulle litt i huset, trene hos fysio, gjøre hobbyting og lage mat:) Har det liksom helt fint, selv om det er et rolig liv. Så nå synes jeg det er helt ok å være gravid;) Kunne riktignok tenkt meg bedre søvn på natten og litt mindre syke drømmer da!

Overraskende lite vondt i kroppen. Kjenner det mer i knærne nå, sikkert pga økt vekt i kombinasjon med slakkere ligamenter. Bekkenet låser seg i ny og ne, men ikke så mye mer enn før graviditeten:p

Er spent på om jeg skal gå full tid eller blir satt i gang før! Skal på første vekstkontroll på torsdag, spent på å høre hvor baby er ift gjennomsnittet:happy: Prøvde å måle symfyse-fundusmålet mitt her om dagen, men var vanskelig å kjenne toppen av fundus.. fikk iallfall for mange cm i forhold til hvor jeg skulle vært på kurven:wacky: 24-ukerskontroll hos fastlegen på tirsdag, så da tar hun nok er korrekt mål:shy:

124 dager til termin, noe kortere til keisersnittet men ikke fått dato enda.

Graviditeten går den... Halvtung start med mye kvalme og utslitt. Fiksa kvalmen med å spise hele tiden, så opp 10 kg tidlig :bored: men bedre enn å ha vært konstant syk, tenker jeg. Hele første trimester var slik, konstant spising + jobb + soving... Siden da har jo helsa vært fin, begynner dog å få smerter i bekkenet nå...

Ellers har graviditeten bare vært. Ingen store følelser i noen retning... Føler alle rundt meg gleder seg mer enn meg... Og skulle virkelig ønske menn kunne gått gravide også :wacky: så de vet hvordan alt er. Både med kroppen og sinnet :dead:

Prøver å planlegge tiden fra permisjon til august 2022, men alle bare "det ordner seg" og vil ta det på sparket. Alle betyr samboer og begges arbeidsgivere (siden vi - i teorien - kan tilpasse som vi selv vil) :facepalm:
Men jeg vil helst ha en plan :nailbiting:
Fint å ha enda en ting å irritere seg over :wacky:

103 dager igjen her, og jeg synes det er helt fantastisk å være gravid! ❤️ Jeg er i god form og det jeg har av plager er mest bagateller. Liker godt at magen vokser og føler at jeg ser fin ut (okei, ikke hele tida, men ofte!) :) Men jeg begynner også å glede meg veldig til å møte han lille turneren inni magen! Nyter i allefall at formen er fin og håper det varer! :)

Prøver å planlegge tiden fra permisjon til august 2022, men alle bare "det ordner seg" og vil ta det på sparket. Alle betyr samboer og begges arbeidsgivere (siden vi - i teorien - kan tilpasse som vi selv vil) :facepalm:
Men jeg vil helst ha en plan :nailbiting:
Fint å ha enda en ting å irritere seg over :wacky:

Skjønner godt at du vil ha en plan! Mannen er litt bastant på at jeg fint kan starte å jobbe etter 7,5 mnd... Det er IKKE jeg! Så må ha en plan med arbeidsgiver og vite at jeg får gå ulønna fram til jul ved behov. Skulle gjerne bare hatt det spikra, men så lenge arbeidsgiver vet om situasjonen og gir grønt lys for det så går det vel bra :pompus:

Fra jul til aug22 skal jeg jobbe redusert, men jeg vet jo ikke hva som er realistisk å få gjort de ukene han er på sjøen :shifty: Så det må også tas litt etterhvert.

Jeg liker også å ha ting ferdig planlagt :smiley-ashamed004

108 dager til termin, men blir satt igang eller planlagt keisersnitt i uke 38, så under 100 dager igjen til vi møter lille:Heartpink

99 dager igjen synes det har gått veldig fort. Jeg har vært sykmeldt og blir d helt ut desverre. Plagdes med bekken og rygg. Nå har jeg fått karpelltunnelsyndrom i hendene. Er med mitt første prøverørsbarn etter noen tøffe runder så jeg har virkelig fått prøvd meg. Men den prisen betaler jeg gjerne. Men formen min er blitt fin nå så håper den vedvarer så får bare de andre plagene være. Vektøkningen har vært stor da jeg har brukt mye medisiner før og under for å lykkes men alt d her er verdt t

120 dager igjen her.. Tiden gikk fort en periode, men nå går det såå sakte igjen :arghh:

Back
Topp