Snørrete i barnehagen

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vesla begynte i barnehagen sist uke. Litt usikker på hvor streng man skal være på å holde hjemme da dette er helt nytt for oss og barnehagen naturligvis er ganske strenge på sykdom.
I dag har hun vært ganske snørrete (for første gang i sitt 15 måneder gamle liv), blankt snørr, men alt annet er som normalt. Fin allmenntilstand, spiser og drikker som vanlig, ingen feber, ingen diaré. Kun litt nysing og blankt snørr altså. Det er vel greit å gå i barnehagen med det?

Ja, det er helt greit. :) Så lenge allmenntilstanden er god, og alt er som normalt bortsett fra vanlig forkjølelse, kan hun gå i bhg. Små barn er gjerne snørrete så og si hele høst/vårsesong.

Noen er snørrete 365 dgr i året, så.. :P

Helt innafor, så lenge hun er i ok form og snørret er blankt. Enkelte barn snørrer hele tiden uten at det er noe, og første møte med barnehagen er ganske naturlig en tid med masse nye bakterier og derfor litt ekstra snørr. Det blir ganske enkelt sånn i starten :)

Så lenge allmenntilstand er grei så er det meste greit. Snørr kommer titt og ofte, så ikke hold hjemme kun for det :)

Supert :) Veldig spent på hvordan det skal gå denne uken da både jeg og mannen er tilbake i jobb og planen er fulle dager for jenta. Hatt 5 tilvenningsdager der vi hadde fri og mulighet for korte dager. De 2 siste dagene ville de hun skulle prøve full dag, men endte opp med at de ringte oss etter 2 timer ene dagen og 4 timer ene dagen fordi hun hylgråt og ropte etter oss :( Skikkelig hardt for mammahjertet! Jobber heldigvis i nærheten så får dratt dit raskt om det er noe.

Første året i barnehagen var storebror konstant snørrete hele vinteren. Holdt han kun hjemme ved feber eller generell allmenntilstand. Han var mye syk det første året, ikke så rart når han var omringet av barn med masse, for han, ukjente bakterier.

Ja, det gjør jeg. Så lenge det ikke noe feber eller dårlig allmenntilstand. Vi foreldre kjenner barnet vårt best.

Mange barn er snørrete fra august til mai, så ja :p

Supert :) Veldig spent på hvordan det skal gå denne uken da både jeg og mannen er tilbake i jobb og planen er fulle dager for jenta. Hatt 5 tilvenningsdager der vi hadde fri og mulighet for korte dager. De 2 siste dagene ville de hun skulle prøve full dag, men endte opp med at de ringte oss etter 2 timer ene dagen og 4 timer ene dagen fordi hun hylgråt og ropte etter oss :( Skikkelig hardt for mammahjertet! Jobber heldigvis i nærheten så får dratt dit raskt om det er noe.

Vet det ikke hjelper mammahjertet ditt,men vil bare si at jeg føler veldig med deg og sender deg en god klem!

Back
Topp