Snørrete baby

Kløveress

Betatt av forumet
MAI 2013
Hei
Jeg har en baby som er forkjøla. Han snørrer og nesa er tett. Vi har gitt saltvannsspray og saltvann i engangspipetter, vi har også gitt morsmelk i transprøyte. Resultatet er at ungen blir kjempesint og skriker masse. Han hauser seg opp og er vanskelig å roe igjen. Gutten er veldig trøtt og forventer å sovne igjen.. han pleier jo å sove nå (snart syv måneder).. Han sovner på oss og blir rolig, men våkner av og til av at han ikke får puste. Eller vi legger han ned og han våkner. Jeg har bygget opp senga ganske godt så han sov en stund der i sted, men så våknet han og ble så sint da jeg ga han nesespray at han blir sint om vi prøver å legge han ned igjen. Da han var syk sist, for noen måneder siden, var nesespray redningen (saltvannsspray).. men nå er det ikke snakk om :S

I går kveld kom fortennene så jeg regna med en tøff natt i går.. og det ble det jo.. endte med at jeg badet han i tolv-ett tida om natta mens pappaen sov :P Da fikk han hodet under vann noen ganger og fikk ut litt slim.. og vi kunne sove i senga mellom to og sju. Håper på å slippe et nytt bad igjen.

Hva skjer med rutinene når man stadig må ta ungen ut av soverommet?

Hva skal jeg gjøre med den snørrete ungen?

ville skaffet meg klosser som hever sengen i ein ende eg :) Og evt sjekke med lege om det er noko meir. Når dei er sjuke gjelder det andre rutiner :)

Ja.. han har ikke feber så det går nok over.. Gir det er par dager.. han har vært bedre på dagen i dag.. har lagt en pute under madrassen hans så den heller godt.. pleier egentlig å funke bra.. men det er for mye slim.. :S

Legg til rette for at han er trygg, har det godt, og kan sove. Om det innebærer å endre rutinene ville jeg ikke nølt i det hele tatt. Han er jo veldig liten enda!
Her har Rhinox neseDRÅPER til baby vært redningen når minste har vært veldig tett. Han merker knapt den lille dråpen som trengs i nesen for at han skal bli bedre. Vi har også brukt tomme saltvannspipetter til å dryppe inn morsmelk.

Natten gikk heldigvis veldig fint :) Han nekter å få pippettene i nesen, men i morges når det var helt tett klarte jeg å lure inn et par runder med nesespray :)

Har du brukt nesesuger? Jeg har brukt det.. til og med prøvd å suge ut snørr uten nesesuger... men fy, så sint han blir! Blir jo bare masse mer snørr da..

Back
Topp