Snålt??? *bleieavvenning*

Pearl

Forumet er livet
Har en gutt som er begynt å gå litt på do og gjør både nr 1 og 2 der.. Men det kommer også en del i bleia og da gir han beskjed og vil ha byttet bleie. For en ukes tid siden hadde han uhell flere netter på rad der han tisset så mye i bleia at det ble bløtt i senga.. Nå våkner han på natta og roper fordi han vil komme opp på do, så de siste par nettene har han faktisk hatt tørr bleie på natta.. Han våkner i 1 tiden og i 6 tiden og går på do.. Han kunne jo i realiteten sluttet med bleie på natta da, men på dagtid er han ikke så veldig interressert i å gå på do og gir ikke beskjed før ETTER han har tisset/bæsjet... Synes dette er litt merkelig at han er "bleieavvent" på natta FØR han er det på dagen, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gripe det an på dagtid nå som jeg VET at han kjenner han må tisse/bæsje FØR han gjør det og også kjenner når han har gjort det.. Noen med erfaringer eller råd??

Sånn var vår gutt og, helt tørr på natten, vi bare sluttet med bleie på dagen også, ble noen uhell ja, men det gikk seg fort til.

Så rart, alle jeg snakker med forteller at barna ble tørre på dagtid først...? Men da er det kanskje ikke så unormalt da.. Må vel bare overtale ham til å gå uten bleie og prøve, men med en veldig sta gutt kan jo det i seg selv bli en utfordring....

ORIGINAL: Fraggle

Ta han med på butikken og la han velge ut noen stilige boxere selv, det pleier å hjelpe noen iallefall.

Lykke til! [:)]

Takk for tips, har prøvd det allerede men sånne skulle han ihvertfall ikke ha!! Det må sies at jeg har en gutt som er særdeles skeptisk til alt nytt og det er en slosskamp å få på ham nye klær/sko... [X(] Men, vi må nok gjøre et nytt forsøk da det er en stund siden sist og han er jo faktisk tørr på natta nå...
Til dere eksperter da - skal jeg prøve å la ham ligge uten bleie på natta først??? Til nå har han hatt på bleie "i tilfelle"...

ORIGINAL: Pearl

Så rart, alle jeg snakker med forteller at barna ble tørre på dagtid først...? Men da er det kanskje ikke så unormalt da.. Må vel bare overtale ham til å gå uten bleie og prøve, men med en veldig sta gutt kan jo det i seg selv bli en utfordring....

Jenta mi har nektet å gå uten bleie, men har gått på do litt av og til i et år faktisk (fyller 3 om noen måneder), men har bare tissa da. Forrige søndag bare bestemte vi at hun ikke skulle ha bleie på, fra morgenen av. Ble noen protester, men vi bare overså det, og pratet og pratet om hvor stas det var å gå uten bleie og hvor stor jente hun er osv.... På ei uke nå har vi hatt fire uhell eller noe! Jeg trodde som deg at de ble vanskelig, men hun synes det er gøy å gå uten bleie!

Som noen adnre skriver er det også "lurt" å la de bli med å velge undertøy - det var helt topp for min hvertfall[:)]

Lykke til! (Og forresten, jeg ville ikke ha sluttet med nattbleie enda, ville tatt dagbleien først). [:)]

Back
Topp