smurfe dagbok

Småsmurf

Gift med forumet
Kanskje jeg skal begynne å skrive litt jeg og..[:)] Hadde håpet att denne denne prøveperioden, søskenforsøk, ble kortere, men ser dårlig ut, så kan vel like godt lage meg ei lita dagbok[;)]

Litt om oss:
Jeg er 30, og mannen er 34. Vi traff hverandre på sensommeren i 2003, ble sammen noen månder senere og flyttet sammen i januar 2004, siden vi bodde ett stykke fra hverandre. Jeg har gård, så det ble han som måtte flytte ned til meg og venne seg til livet på farmen[8D]

Vi giftet oss august 2005, og det var etter det att vi begynte med prøvingen, tok direkte kontakt med sykehuset, siden vi visste att vi måtte igang med ISCI, mannen var utredet på forhånd etter en mageoperasjon i starten av 20 årene, som gjorde att han ikke fikk sædutløsning.. (kan visst være en risiko ved den operasjonen) Jeg sluttet på prevensjon vinteren 2003, ettersom det ikke var nødvendig.

Hadde første forsøk i januar 2006, jeg var sikker på att jeg var gravid, siden det egentlig ikke var noe galt med noen av oss, men det viste seg jo att det ikke var fullt så enkelt[:)] Hadde to forsøk til, samme året, alle negative.
Hadde "pause" i 2007, siden vi bygget nytt fjøs, og ikke hadde tid og anledning til forsøk. Hadde en lap på høsten 2007, tror jeg det var. ettersom Hausken ville att dem skulle kikke om dem fant noe. Alt var fint, den ene egglederen var kanskje en smule trang, hviss dem skulle pirke.. Men det har jo uansett ikke betydning for prøverør.. Begynte med nytt forsøk tidlig i 2008, som endte med negativ test i april.

I Mai kom ikke mensen, så tok en test for ordens skyld, den var positiv.. Ikke enkelt å forstå hvordan det gikk til, men vi var lykkelige for det lille miraklet[:D]
Var en del styr i starten, mistanke om exu (tok en lap), hormoner som ikke steg som dem skulle osv, men det gikk seg til etter noen uker, og vi fikk en gutt 14.02.09[:D]

Vi var kjempe glade for han lille, men det gav mersmak, så vi ville fort i gang med neste, siden vi godt kunne tenkt oss to tette og pga att ting tar tid.. Så på høsten 2009 tok vi kontakt med sykehuset igjen, og så var det på an igjen. Første søskenforsøk endte negativ i starten av desember, 2 forsøk var negativt i starten av mars, 3 ble avbrutt i juni, pga manglende befruktning.. Så da har vi ett forsøk til gode, siden det forrige ble avbrutt, begynner på an igjen i august[;)]
 
Back
Topp