Smulan*

Frk.Careface

Glad i forumet
I innkjøp av utstyrs tråden ser jeg du har skrevet at dere skal handle vogn i Tyskland i sommer. Skal dere feriere i Tyskland eller bare over grensen?
Jeg har tenkt på om vi skal kjøpe søskenvogn i Tyskland, en TFK men har ingen peiling på hvor vi kan få tak i, og om vi evt må kontakte butikken på forhånd slik vi vet de har på lager?

Har sett litt på en tysk nettbutikk og vurdert å spørre plassen vi skal feriere om vi kan få sendt vognen dit.

Hvordan skal dere gjøre det?

Dette lurer jeg også på ;)

Hei!

Vi skal på ferie i Danmark (helt nord, riktignok), men siden Danmark er så lite, så tar det kort tid å kjøre ned til Tyskland. 
Så vi skal til byen Flensburg som ligger rett over grensa, der er en babyshop som heter Baby One. Jeg har sendt mail til de og spurt om de har TFK, for de vognene ligger ikk på nettbutikken deres. Men ja, de har TFK, og det eneste de ville var at vi bestilte alt vi skulle ha på forhånd, slik at alt var i hus til vi kom for å hente.

Har regnet ut at vi sparer 5-6000 kr på å handle i tyskland fremfor feks Barnas Hus. Vi skal ha TFK duovogn og MaxiCosi med base. 
Såklart blir det jo litt vinninga opp i spinninga hvis man reiser ens ærend ned for å handle, for det er jo et stykke å kjøre og man bør overnatte, ha mat osv. Men siden vi alikevel skulle på Danmarksferie, så legger vi inn et par ekstra dager og tar det som en del av ferien :)

Link til butikken i Flensburg:

http://www.babyone.de/shop/fachmarkt/BabyOne-Flensburg

Smulan* skrev:
Hei!

Vi skal på ferie i Danmark (helt nord, riktignok), men siden Danmark er så lite, så tar det kort tid å kjøre ned til Tyskland. 
Så vi skal til byen Flensburg som ligger rett over grensa, der er en babyshop som heter Baby One. Jeg har sendt mail til de og spurt om de har TFK, for de vognene ligger ikk på nettbutikken deres. Men ja, de har TFK, og det eneste de ville var at vi bestilte alt vi skulle ha på forhånd, slik at alt var i hus til vi kom for å hente.

Har regnet ut at vi sparer 5-6000 kr på å handle i tyskland fremfor feks Barnas Hus. Vi skal ha TFK duovogn og MaxiCosi med base. 
Såklart blir det jo litt vinninga opp i spinninga hvis man reiser ens ærend ned for å handle, for det er jo et stykke å kjøre og man bør overnatte, ha mat osv. Men siden vi alikevel skulle på Danmarksferie, så legger vi inn et par ekstra dager og tar det som en del av ferien :)

Link til butikken i Flensburg:

http://www.babyone.de/shop/fachmarkt/BabyOne-Flensburg

Tuuuusen takk:) Skal sende de en mail jeg også. Vi vurderer søskenvognen nemlig. Skal bo en time fra grensen bare så dette var jo helt perfekt.  Fikk du pris på vognen? Har sett i en tysk nettbutikk så spent på om disse skal ha mer eller om prisen blir lik.

Regner med prisen ligger på ca det samme som hos http://www.kiddies24.de. Sparer mye på å kjøpe der uansett, singelvognen til TFK koster vel rundt 8000 ny her hjemme, blir vel rundt 4-5000 der :)

Regnet litt på det. Søskenvognen kommer på 10100 i Norge. Det uten regntrekk og div slike ting. Halv pris i tyskland så lønner seg å kjøpe der ja:)

Får gå litt i tenke boksen, enda i tvil på om vi kommer til å få bruk for søskenvogn.

Ja, søskenvogn er dyrt. Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe en billig og brukt søskenvogn, til de gangene jeg skal ha med meg begge to. Men til daglig så blir den jo ikke brukt da storebror er i bhg. 
Skal kjøpe søskenvognen til en venninne.

Back
Topp