Smukkeslutt

Kyv

Betatt av forumet
Hei :)

Når innførte dere smukkeslutt for barna deres? Mini på 2 år og 4 mnd biter hull i smukkene sine og vi kaster en for dag :shifty: Dette blir dyrt i lengden, så det ser ut som vi må bare ta avvenningen. Men kom litt brått på! Er det noen som gode råd eller evt. har tips til svært solide smukker? :hilarious:
 
Smukker i naturgummi blir ikke like lett hull i som de i silikon. Vi liker godt de fra BIBS:)

Ellers vet jeg fler som faktisk bare har kvittet seg med alle smukker å «stått i det» har vært 2-3 dager med litt styr før det har gått helt over med de, men det er jo også flere som gjør noe ut av det, hva med å gi de til nissen eller noe sånt nå når det er jul:)
 
Uff, dette sleit vi med for en stund tilbake. Måtte bytte smokk annen hver dag. Blir dyrt i lengden. Gikk heldigvis over etter kanskje en måned eller noe. Gruer meg til å avvenne smokken, så venter til han blir såpass at han skjønner litt mer. Er 2 år nå.
 
Begge mine sluttet på dagen. Gav de til Kaptein Sabeltann. Den ene gråt litt 2-3 dager ved legging også var det glemt, den andre spurte etter den er par ganger og det var det. Og begge var ordentlig avhengige. Var ved ca 2,5 års alder med begge.
 
Den ene var 2,5 år, og det gikk helt uproblematisk. Den andre var nesten 3,5 år, og hadde en liten uke med vanskelige netter før savnet var borte. Før smokkeslutt sov begge med smokk i munnen og en smokk i hver hand, så de var skikkelig avhengig av smokken, begge to.
 
Prøvde å slutte når lillegutt va 2 år og 6 mnd. Han skrek i 3 uker før vi rett og slett ga opp. Vi skal prøve igjen når han blir 3 år. Vi fikk han til å kaste suttene selv.
 
Her snakket vi i noen uker om at smokken skal hun snart slutte med. Så prøvde vi en dag. Gikk over all forventning.. Og hun har vært skikkelig avhengig av den. Hun var nesten 2,5
 
Takk for alle svar :) vi sluttet den dagen jeg skrev innlegget og det har gått over alle forventning! Både hjemme og i bhg. Kaver og makker litt ekstra når han har sine oppvåkninger på natt, men det går likevel greit. Spør om den av og til, men sjelden egentlig mtp. hvor avhengig han var av den. Så med oss funket det å slutte brått og samtidig forklare han hvorfor vi ikke har flere smukker igjen(og hvorfor vi ikke kan følge hans gode råd om å bare kjøre på butikken og kjøpe flere :wacky:).
 
Back
Topp