Smukker

Chocolate girl

Elsker forumet
Ja ble inspirert av en annen tråd her.

Hvor ofte skal man skifte smukker og hvorfor? Er det ikke nok å koke de og sjekke at de er hele? Har de en kort utgangsdato og?!? Sto ingenting om det i papiret som følger med når man kjøper smukker, der stod det bare at man skulle sjekke for sprekker. hvis man skulle ha skiftet de ofte så ville en vel tro at de var de første til å påpekte det for å øke salget sitt [8|]

Jeg visste heller ikke dette.. Her har jenta mi en smokk som hun har hatt siden fødsel, selv om jeg har kjøpt nye som er av samme merke og størrelse (skal i hvertfall være det) så er det stortsett bare den "gamle" hun vil ha.Tar nesten ikke de andre[&:] Så jeg klarer liksom ikke å hive den..[&:] 

Har jeg aldri hørt om[8|]
Vet bare at de må kokes innimellom og det er lurt å dra i den for å sjekke at den sitter godt fast!![:)]

når vi var innlagt på sykehuset nå,så fikk vi beskjed om at vi skulle rulere på smokkene.. tenkte ikke over å spørre hvorfor.. men er jo bare å spørre helsesøster vis man er usikker..

det viste ikke jeg heller,,, vi har kjøpt så mange av hans favoritt så dem blir jo byttet på etter som jeg koker dem og fra jeg legger dem klar til koking til dem blir kokt kan det jo gå en uke.. så dem blir ikke brukt hele tiden

ORIGINAL: Mamiso

Dette fant jeg på MAM sine hjemmesider [;)]

Silk teat er ultramyk silikon. Silikon er ett kunstig materiale som ikke eldes. Silk teat er følsommere for små barns spisse tenner enn det lateks er og går lettere istykker om barnet biter eller tygger på det. Man bør være oppmerksom på at sugedelen er hel og at det ikke er bitemerker i den.

Lateks er det samme som naturgummi. Det er et mykt, formbart og slitesterkt naturmateriale som tåler småbarns-tenner bedre enn silikon. Lateks er et naturmateriale som eldes av kontakt med spytt og sollys. Det kan man merke på at sugedelen etter noen uker begynner å svelle i størrelse og blir mørkere, den kan også bli klissete. En latekssmokk bør byttes ut etter ca. 1 måneds bruk.[:D]

Dette var veldig greit å vite[:)] Da er det ikke så gale at man har smokker som er over 1 mnd gammel da[:)]

Even har de samme smokkene nå som han fikk når han ble født,alså 10 uker gamle! Koker de en gang iblandt,men kommer ikke til p bytte de ut før de er blitt for små.

Jeg bruker NUK sine smokker og bakpå innpakningen til dem står det:

"Av hygeniske og sikkerhets årsaker, bytt ut narresmokken etter 1-2 måneders bruk"
"holdbarhet: 3 år fra produksjonsdato - se stempel - under tørre lagringsforhold ikke over romtemperatur og direkte sollys".

Oj dette har jeg ikke tenkt på... Trodde man byttet når de ble for store for smokken jeg... Her kokes smokkene som er brukt hver dag sammen med flaskene. Jeg har sett at lateks-smokkene er blitt mørke og klissete så jeg tenkte jeg skulle kaste dem nå siden de er så ekle...

Back
Topp