smugkikker

kate

Gift med forumet
dere på babyutstyr, vogner, klær osv...
Drømmer dere bort, og planlegger hva dere skal ha når deres tid kommer????

Eller synes dere det er for sårt, og vanskelig?

Jeg skulle kanskje ikke svare.

Men før jeg ble gravid så tittet jeg ikke på vogner og slikt, holdt meg langt unna, men så fort jeg testet positivt så var jeg igang. Den gangen med min SA med tvillinger, det er et årsiden nå så var jeg ikke å sjekket noe babyutstyr, ikke et klesplagg engang. Hadde bedre tanker denne siste gangen da jeg ble gravid at dette skulle gå greit.

Jeg gjør... Er litt i perioder... Har kikket en del på barnevogner, litt på tøybleier og bære alternativer... Dette er på nett da.

Men jeg må innrømme at det er veldig sårt, og antakelig ikke veldig lurt av meg. Men jeg GLEDER MEG SÅ UTROLIG til jeg kan se på dette for alvor...

Ikke kjøpt noe da, der er jeg veldig streng med meg selv... Det blir ikke riktig for meg og antakelig bare gjøre ting enda verre.

Ellers koser jeg meg veldig når jeg kjøper barselgaver til venner da, og de har det blitt en god del av de siste årene... Da kan jeg gå lenge å titte på barneklær og drømme meg bort litt...

Du da?

Jeg ser ingenting egentlig. Har sånn halvveis sett på vogn da, og har foreløpig bestemt meg der. Men jeg har ikke villet se på noe før jeg står med en positiv test i hånda. Så får jeg heller begynne å myse da[;)]

kan jo svare på mitt egen spørsmål jeg å[:)]

Jeg kikket overhode ikke på sånt før, verken når jeg var vanlig prøver eller når jeg var igang med prøverørsforsøk. Det fikk vente...
Men nå har jeg ikke helt klart å holde meg, og synes igrunn det er ganske gøy. Håper bare ikke det slår tilbake på meg senere[8D] Men kjøpe, det gjør jeg ikke før jeg er godt gravid, ikke en liten body engang.
Har blitt så obs på vogner nå da, surfer litt rundt og kikker. Ser jeg en fin barnevogn i byen må jeg kikke litt ekstra etter merke, og slå det opp på nettet når jeg kommer hjem. Har sett en del fine vogger jeg kunne tenkt meg, og en seng...
Kanskje ikke så veldig lurt, men jeg får vel bruk for disse tingene en gang jeg å???? Som mannen min sa her om dagen: "det umulige, tar bare litt lenger tid for oss".
Enten med egenfødte eller adopterte trenger jeg jo en vogn[:D]

handler jo alltid babytøy når venninner får baby da, men det er jo noe annet....

Ja, det er jo sant...

Og det er jo greit å titte litt på jungelen av utstyr for å forberede seg kanskje... Jeg har hvertfall gjort meg opp noen foreløbige meninger om å prøve tøybleier og bruke sjal... Vil prøve hvertfall... Når en setter seg inn i babyutstyr osv kan en jo og ta større del i samtaler om lignende emner med venninner og andre som er gravide/har babyer. En lærer jo litt...

Men det er sårt og...

Eg ser veldig lite. Einaste eg ser på innimellom er stellekommode. Me har ganske lite bad så det blir ikkje lett å finna eit som passer. Men synest det er ganske "skummelt" å kikka uten å veta om me får barn..

Huska eg blei skikkelig irritert på ei venninna ein gong. Då eg fortalde at me skulle ha ivf, var det første ho gjorde å finna ein brosjyre med vogner. Da blei i alle fall heilt feil[&:]

ORIGINAL: vestlandsjento

Eg ser veldig lite. Einaste eg ser på innimellom er stellekommode. Me har ganske lite bad så det blir ikkje lett å finna eit som passer. Men synest det er ganske "skummelt" å kikka uten å veta om me får barn..

Huska eg blei skikkelig irritert på ei venninna ein gong. Då eg fortalde at me skulle ha ivf, var det første ho gjorde å finna ein brosjyre med vogner. Da blei i alle fall heilt feil[&:]

det ble feil ja, skjønner jeg godt. Ikke akkurat en vognbrosjyre du trengte da[8D]

ORIGINAL: kate

det ble feil ja, skjønner jeg godt. Ikke akkurat en vognbrosjyre du trengte da[8D]

Nei sant!? Trengte litt forståelse og kanskje litt trøst. Sa til ho at eg ikkje ville sjå på og snakka om sånt før eg evt var langt på vei, men ho fortsatte. Ho prøvde på nr. 2 så ho blei skikkelig gira når eg sa det. Enkelte har nok berre ikkje antenner!

hadde problemer med det før vi ble gravid med lille venn...  men nå tar jeg helt av...  sukk..  er vanskelig å ikke drømme seg vekk...

Nei sant!? Trengte litt forståelse og kanskje litt trøst. Sa til ho at eg ikkje ville sjå på og snakka om sånt før eg evt var langt på vei, men ho fortsatte. Ho prøvde på nr. 2 så ho blei skikkelig gira når eg sa det. Enkelte har nok berre ikkje antenner!

De fleste som ikke er i samme situasjon som oss, altså barnløse, skjønner ikke hvor vanskelig det er. Er liksom ikke et problem det....føler ihverfall at noen tenker slik. Barn er ingen menneskerett bla bla bla[8D]
Selvsagt noen untak, men tror man virkelig må føle på kroppen selv hvordan den følelsen er, for å forstå.

De fleste som ikke er i samme situasjon som oss, altså barnløse, skjønner ikke hvor vanskelig det er. Er liksom ikke et problem det....føler ihverfall at noen tenker slik. Barn er ingen menneskerett bla bla bla[8D]
Selvsagt noen untak, men tror man virkelig må føle på kroppen selv hvordan den følelsen er, for å forstå.

Heldigvis har me mange venner og familie som viser forståelse, sjølv om det er nok av folk her i verdendei ikkje prøver å forstå..

ElinR: ganske korttenkt den sjefen din

ORIGINAL: ElinR

er så lei av at sjefa sier den setningen til meg...........hun har 3 barn selv.......

Ja det er liksom rette tingen til å si til en sliter[:@]

Da pleier jeg å svare: Nei det er ingen menneskerett å få barn, men det burde være en menneskerett å få hjelp til å prøve[:)]

da har de sjeldent noe mer å si....

ORIGINAL: ElinR

ElinR: ganske korttenkt den sjefen din[:@]

æsj ja!!! [:@][:@] ingen medfølelse å hente ved mine 2 neg forsøk hittil....trenger gjerne å prate litt om d liksom...arb.løsta er liksom ikke helt på topp timen etter neg test.... men blir bare ignorert liksom....jeg gidder ikke tvinge meg på henne for å prate liksom....så da er d bare å bite tenna sammen å prøve å jobbe som best en kan uten å vise at man er knust......guuuud d er tortur d[:(] hu har vel kanskje såvidt sagt: "d var trist"...så varer d et par sekunder så skravler hun i vei om barnebarnet sitt på 2 år og at hu håper hu får barnebarn nr 2 snart........

Ja det er takka for å væra ærlig.. Eg forstår at folk ikkje greier å forstå, men dei burde prøva å forstå..

Før jeg ble gravid hendte det at jeg kikka litt på klær, men ble bare deprimert og trist av det, så slutta. Da jeg endelig ble gravid venta vi til vi var passert 12 uker før vi turde å handle noe. Mangler masse enda, men har jo fortsatt god tid.

Back
Topp