Smp om å trille tur

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hvor tidlig kan man begynne å trille tur egentlig?

Det kan du gjøre når det passer for deg og du er i form til det. Litt værforbehold er selvsagt lurt å ta, men det er neppe veldig kaldt ute i mai så da bør det gå veldig fint :) Med forrigemann gikk vi korte turer etter ett par dager, men det er nok helt sikkert forskjellig fra person til person. :)

Når som helst.. Det er ikke spesielt kaldt når vi får barna våre. Men det er hvertfall sånn at man helst ikke skal ha de med ut hvis det er kaldere enn -5, og hvertfall ikke hvis det er kaldere enn -10.. Tviler på at det er så kaldt i april/mai :)

Da vi fikk vår første, var det i slutten av november. På barselhotellet sa de at jeg burde trille hjem etter oppholdet der (vi bodde et kvarters spasertur unna sykehuset). Da var det minus fire grader. Det ville sikkert vært fint for babyen, men JEG var ikke helt klar for en såpass lang gåtur et par dager etter fødselen.

Da vi skulle på vår første helsestasjonskontroll (da babyen var et par uker gammel) var det blitt -17 grader. Jeg ringte til helsestasjonen for å høre om vi burde avlyse, men de sa at sålenge ungen er godt innpakket burde det gå fint. Og da måtte vi gå rett til helsestasjonen og rett hjem igjen, ikke legge ut på langtur. :)

Fikk i august sist og da trilla eg tur dagen vi kom hjem :) tviler på det er så veldig kaldt i april, men kommet ikke til å trille om det et kaldere enn -5 når de er så små :)

angara skrev:
Da vi fikk vår første, var det i slutten av november. På barselhotellet sa de at jeg burde trille hjem etter oppholdet der (vi bodde et kvarters spasertur unna sykehuset). Da var det minus fire grader. Det ville sikkert vært fint for babyen, men JEG var ikke helt klar for en såpass lang gåtur et par dager etter fødselen.

Da vi skulle på vår første helsestasjonskontroll (da babyen var et par uker gammel) var det blitt -17 grader. Jeg ringte til helsestasjonen for å høre om vi burde avlyse, men de sa at sålenge ungen er godt innpakket burde det gå fint. Og da måtte vi gå rett til helsestasjonen og rett hjem igjen, ikke legge ut på langtur. :)

Det virket nesten litt koselig <3<3<3 Jeg har selv 10 min å gå fra sykehuset, men har ikke tenkt tanken på å gå hjem

BlackBeauty skrev:

Det virket nesten litt koselig <3<3<3 Jeg har selv 10 min å gå fra sykehuset, men har ikke tenkt tanken på å gå hjem

Du kan jo se an formen og vurdere det? For min del var det uaktuelt å humpe over is og snø i den formen jeg var (særlig pga alle stingene som var sydd). Men hvis man føler seg pigg og været er fint, kan det sikkert være en kjempefin første trilletur, ja! :) Koselig å ta ungen ut i vogna i frisk vårluft og slippe å styre på med bilstol, parkering etc.

Back
Topp