Smoothie

Catzer

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
God morgen ☺️ Lurer på kan man drikke smoothie av fryste bær? Det var jo en periode de snakket om at man måtte koke bærene, jeg brydde meg jo ikke om det når jeg ikke var gravid, men et selvfølgelig litt mer påpasselig nå.

Lurer samtidig på om dere kommer til å ha sengekant i sengen/vuggen til babyen? Barnashus reklamerer jo for dette, men jeg har lest at det kan gi økt risiko for krybbedød.

Takk for svar ☺️

Har brukt frosne bær som vanlig :-)

Kommer ikke til å ha sengekant, men bruker nok babynest til babyen klarer å snu seg på siden

Bær har jeg ikke tenkt på.. står det noe på matportalen om det?

Ang sprinkelbeskytter så bruker vi ikke det - for vi skal ikke ha sprinkelseng så tidlig :)
Skal i vogge/samsove :)

Finner ikke noe konkret om forsne bær. Men da er det sikkert ufarlig :)
Takk for svar!

Har brukt frosne bær som vanlig :)

Kommer ikke til å ha sengekant, men bruker nok babynest til babyen klarer å snu seg på siden

Tenker du å bruke babynest i sengen? I såfall hvorfor? Er første barn og aner ingenting :p

Tenker du å bruke babynest i sengen? I såfall hvorfor? Er første barn og aner ingenting :p
Jepp! :-) Brukte det i sofaen, sengen og i vognen. Vi brukte sprinkelseng fra starten, så syns det ble litt koseligere med babynestet oppi. Tok det vekk da han begynte å snu seg :-)

Ikke sengekant - tar ingen risiko!

Ang bær så er det vel toxoplasma-bakterien man er redd for når man spiser bær, og den dør ved frysing. Spiser du friske bær bør de skylles.

Den perioden man skulle koke bær var det vel pga en bakterie man kunne få magesjau av? Altså ikke noe som er farlig for babyen.. men dette er jeg ikke bombesikker på altså.

Ikke sengekant - tar ingen risiko!

Ang bær så er det vel toxoplasma-bakterien man er redd for når man spiser bær, og den dør ved frysing. Spiser du friske bær bør de skylles.

Den perioden man skulle koke bær var det vel pga en bakterie man kunne få magesjau av? Altså ikke noe som er farlig for babyen.. men dette er jeg ikke bombesikker på altså.

Helt enig, syns det er så rart at flere barnebutikker reklamerer for det når eksperter sier at det bør forbys.

Stemmer nok det du sier med frosne bær. :)
Takk for svar!

Helt enig, syns det er så rart at flere barnebutikker reklamerer for det når eksperter sier at det bør forbys.

Stemmer nok det du sier med frosne bær. :)
Takk for svar!

Ja, de burde være forbudt å selge. Dessuten tørr jeg påstå at mange (ikke alle) foreldre kjøper det fordi det «ser så koselig og fint ut».. Men babyen trenger det jo ikke, og sover like hodt uten. Men mange vet nok ikke at det kan være farlig. Jeg visste det ikke med førstemann, og kjøpte til han. Men fjernet den så fort jeg lærte at det ikke er trygt.

Ja, de burde være forbudt å selge. Dessuten tørr jeg påstå at mange (ikke alle) foreldre kjøper det fordi det «ser så koselig og fint ut».. Men babyen trenger det jo ikke, og sover like hodt uten. Men mange vet nok ikke at det kan være farlig. Jeg visste det ikke med førstemann, og kjøpte til han. Men fjernet den så fort jeg lærte at det ikke er trygt.

Tror også mange kjøper det fordi det ser så fint og koselig ut. Tror ikke det vet hvor farlig det kan være det, men er jo helt utrolig at butikkene prøver å få deg til å kjøpe det. De burde nå vite hvor farlig det er.

Back
Topp