Smoothie

PrøveLykken

Liker dette forumet
Jeg har endelig fått kjøpt meg smoothie maskin! :D ImageUploadedByBV Forum1372075925.525188.jpg
Vil anbefale og lage smoothie av, fryste jordbær, fersk banan, litt appelsin juice og litt vanilje is :D
Ble himmelsk !

ah..så godt ut!

Åå ser digg ut!! Jeg har ødelagt min men det funker med stavmixer også ;-) hadde meg en tropisk smoothie tidligere i dag :D

Åååå, det er bare så utrolig godt med smoothie!! :D jeg pleier å ha jordbær, bringebær, banan, mango, eplejuice og jordbæryoghurt.. veldig mye, men utrolig godt :D vaniljesaus eller vaniljesukker er også kjempegodt i hvis jeg ikke har yoghurt, men kanskje litt unødvendig ingrediens når det uansett er godt uten :D

Lager som regel av skummet melk, frossne bringebær, sukrin+ og mager vanilje kesam:) nydelig godt!

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

I barnehagen fryser vi smoothien ned i ispinneformer og så får barna det når det er bursdag. De som har bursdag får være med å bestemme farge og smak på isen :) isen blir jo ganske mye sunnere, og det er så mye lettere for de minste å spise smoothie-is fremfor saftis fordi de klarer å bite over isen uten at alt sammen faller fra hverandre :)

Vi lager smoothie med
Eplejus og JA Vaniljeyoghurt eller laktosefri naturell yoghurt og så har vi i fryste bær som blåbær, bringebær og jordbær. Vi har også lagd med raspet gulrot og appelsin (oransje is) og med Kiwi og epleskall (grønn), men rosa, lilla og blå is er liksom favorittene :)

I barnehagen fryser vi smoothien ned i ispinneformer og så får barna det når det er bursdag. De som har bursdag får være med å bestemme farge og smak på isen :) isen blir jo ganske mye sunnere, og det er så mye lettere for de minste å spise smoothie-is fremfor saftis fordi de klarer å bite over isen uten at alt sammen faller fra hverandre :)

Vi lager smoothie med
Eplejus og JA Vaniljeyoghurt eller laktosefri naturell yoghurt og så har vi i fryste bær som blåbær, bringebær og jordbær. Vi har også lagd med raspet gulrot og appelsin (oransje is) og med Kiwi og epleskall (grønn), men rosa, lilla og blå is er liksom favorittene :)
Det har jeg alltid lurt på å prøve selv! I bhg der jeg jobber gir vi barne smoothie på bursdager. Hjemme pleier jeg å fryse eple og appelsinjuice da blir jo isen sunn og god til ungene :):)

Det har jeg alltid lurt på å prøve selv! I bhg der jeg jobber gir vi barne smoothie på bursdager. Hjemme pleier jeg å fryse eple og appelsinjuice da blir jo isen sunn og god til ungene :):)

Første sommeren min i barnehagen lagde jeg bl.a. blåbærsmoothie og de fleste ungene satt i bleia og drakk det... Hehe... Men noen hadde på seg klær så jeg måtte løpe ned på Rimi og kjøpe vanish så vi hvertfall fikk tatt av det verste på noen av klærne...hehe... Blir ikke så mye søl når det er i isform :)

Så kjempe godt ut!:) Tenkte på å kjøpe meg i dag jeg og, meeeen jeg ble så i tvil om hvordan maskin! Hvilken har du kjøpt? Fornøyd med den?

Første sommeren min i barnehagen lagde jeg bl.a. blåbærsmoothie og de fleste ungene satt i bleia og drakk det... Hehe... Men noen hadde på seg klær så jeg måtte løpe ned på Rimi og kjøpe vanish så vi hvertfall fikk tatt av det verste på noen av klærne...hehe... Blir ikke så mye søl når det er i isform :)
Vi bruker sugerør, pleier å holde seg over halsområdet også har de smikker. men veldig lurt å lage is av det :)

Så kjempe godt ut!:) Tenkte på å kjøpe meg i dag jeg og, meeeen jeg ble så i tvil om hvordan maskin! Hvilken har du kjøpt? Fornøyd med den?

Jeg tror vi har kenwood både her hjemme og i bhg. Den i bhg er med tappekran, men den er så vanskelig å rengjøre :( Ellers anbefaler jeg ikke jamie oliver sin: ei venninne har hatt tre stykker av den fordi den blir ødelagt hver gang vi skal (skulle?) lage cosmopolitan. Virker som den ikke klarer å knuse is! Så har hun fått en ny gang på gang... :/

Vi bruker sugerør, pleier å holde seg over halsområdet også har de smikker. men veldig lurt å lage is av det :)

Dette var før smoothie og jusen kom fra Ella og Småfolk, så ungene skjønte liksom ikke greien med sugerør... Men skjønne var de der de satt i bleia med blåbær og bringebærsmoothie fra topp til tå! Ikke på brystet da, for der hadde de smekke:)

Back
Topp