Smoothie

Lillem0r

Betatt av forumet
Er det noen som har oppskrifter på gode smoothies ? [:D]

Jordbær, bringebær, blåbær, eplejuice, isbiter

Nei, vet ikke jeg. Pleier å ta i det vi har der og da :-)
Men, blåbær, bringebær og eplejuice er veldig godt.

Kommer jo også veldig an på hva du liker, kan jo bruke alt mulig.
Ananas, melon, appelsin, banan, kiwi osv osv.

Edit: Eller så kan du jo ta en supersunn en, aldri smakt og tror ikke det vil være så godt, men.
Gulrot, grønnsaker, selleri osv :P

jeg bruker:

mango/eplejuice (den er litt tykkere enn de andre)
Vaniljeyougert
en banan
frossne bringbær

i blenderen

Bruker ikke noe faste mengder, slenger det bare i blenderen.

Nam nam

Jeg digger dem når jeg har i kiwi, jordbær og banan.
Har oppi litt kultura og noen isbiter.

1 banan
2 ss. naturell yoghurt
en "dæsj" biola blåbær
frosne blåbær etter smak

yammmiiiii og sunt!

og perfekt å fryse ned til små is. Særlig når man har småtasser som vil ha iiiiiis hele tida.

frossen frukt har alt og si på smoothier spør du meg;)
min yndling: frosne jordbær og mangobiter med litt eplejuice oppi[;)] trenger ikke noe mer! kjempesunt og godt :) frosne jordbær er så søte at man trenger hverken sukker eller vanliljeyoghurt eller noe oppi[;)]

Tja, f,eks:

1 banan
Frosne Jordbær(evt. biter) etter smak (mange gir veldig jordbærsmak, færre gir mer banansmak som jeg syns er best)
3-4 spiseskjeer yoghurt
Litt Biola med bringerbærsmak
Isbiter (kan sikkert skippes)

Det er de ingrediensene som vi brukte i smoothien på McDonald's da jeg jobba der, mulig det er den samme de har nå[:)]
(Husker ikke nøyaktig hvor mye som skulle være av hver ting, så har tatt det på "øyemål" selv, men det kan du jo smake deg frem til.)

Ellers har jeg smakt en sånn sunn smoothie en gang, hvor det var oppi blant annet spinat og linfrø... smakte faktisk som en vanlig smoothie, og fikk høre at "hemmeligheten" er å ha oppi banan eller mango e.l. i tillegg for det lager en søt og god smak og du kan visstnok putte oppi nesten hva som helst annet uten at det setter vond smak...
Mamma hadde til og med hatt oppi løk en gang for å prøve, kjente ikke antydning til løken en gang[8D]

Mango, banan og frosne jordbær, og gjerne en dæsj appelsinjucie!

ORIGINAL: Smurfeturfa

1 banan
2 ss. naturell yoghurt
en "dæsj" biola blåbær
frosne blåbær etter smak

yammmiiiii og sunt!

og perfekt å fryse ned til små is. Særlig når man har småtasser som vil ha iiiiiis hele tida.

Sign! Frosne bær er midt i blinken[:)]

Har prøvd å lage diverse smoothier, men syns ikke de blir søte nok. Så pleier som regel å ha oppi sukker eller vaniljesukker i tillegg. Men da blir det jo ikke så sunt lenger allikevel.

Back
Topp