Smoothie tråd...

FrisørChristine

Blir kjent med forumet
Har dere noen gode smoothie oppskrifter å dele? :) så lurer jeg på om dere pleier å koke opp fyrste bær for å så fryse de igjenn? (Står noe om det bak på bærpakken for å drepe alle bakterier å sånn) ;)

Det med å koke opp og fryse igjen lurer jeg også på... :smiley-angelic006
Jeg er litt ny i smoothie verdenen...
Litt frosne bær fra ferdig fryst pakke, jordbær yoghurt, litt havregryn og ca 2dl eplejuice var en slager her...uten at vi kan dette så godt:smiley-angelic003

Har ikke laget smoothie siden jeg ble gravid, så d med bærene har jeg ikke noe å si på. Jeg liker best vaniljeyoghurt, banan og godt med fryste jordbær...d er vel så basic smoothie som man får d, men d enkle er ofte d beste:p Haha!

Mager vanilje kesam, blåbær, havregryn, jus eller melk. Nam

Jeg pleier som regel å bruke ferske bær, men de gangene jeg bruker fryste så koker jeg de ikke først:) banan, lett kokosmelk og annanas
Gullerot, mango, appelsinjuice, annanas, isbiter
Banan, appelsin, spinat
Det er de som jeg lager mest av, friske og gode!:)

Koker ikke først. Det var en periode dette var anbefalt, men har ikke hørt noe nå.

Liker rene smaker:
frosne bringebær med vaniljeyoghurt

Frosne jordbær med banan, appelsinjus og vaniljeyoghurt

Appelsinjuice, en halv banan, en liten neve bringebær og en liten neve ananas. Og ingefær ja! Det blir helt nyyydelig :D

Ellers er avokado, bringebær og appelsinjuice også kjempegodt, men det er en lunsjsmoothie som du kommer til å bli meget mett av :)

Last edited:
Mangen gode oppskrifter som skal prøves her! :) er så lite av mat som frister for tiden, men smoothie er alltid godt! :) Får spørre legen om koking av bær neste gang :)

Åj, jeg har ikke hørt/sett noe om at man burde koke bærene først :wideyed:

Men den smoothien jeg lager mest av er en blanding av fryste jordbær, banan og blåbær. En sånn mix du får kjøpt. Enkelt :p blander oppi en dæsj med vanilje yoghurt og eplejuice :)

Koker ikke.

Men jeg kaster oppi alt jeg har. Blir alltid godt. :-) Elsker å ha yoghurt i da. :-)

Favorittfruktene å bruke er jordbær og banan. Så har jeg ingefær i noen ganger, eller gulrot, eller juice, eller druer (har alltid frossene druer). Ja Osv! :-)

Coop har smoothie i porsjonspakninger, altså fryst, jeg bruker å kjøpe den gule med mango, papaya og ananas, mikser det med to puter fryst spinat og en skvett appelsinjuice! Har aldri likt for mye bær i smoothien eller alt for søte smoothies..

Siden jeg lager smoothie annenhver dag tenkte jeg begynne koke bærene. Holder det slenge de i kokene vann og ta de rett ut?
Likte det ikke..alle bærene ble jo seff varme og jeg elsker jo drikke smoothien når den får sånn isa kondistens.
Bare droppe koke da tro..??

Appelsinjuice, en halv banan, en liten neve bringebær og en liten neve ananas. Og ingefær ja! Det blir helt nyyydelig :D

Ellers er avokado, bringebær og appelsinjuice også kjempegodt, men det er en lunsjsmoothie som du kommer til å bli meget mett av :)

En lunsjsmoothie som det hadde jeg hatt godt av. Får nesten ikke i meg mat om dagen. Tror jeg skal prøve det☺

En lunsjsmoothie som det hadde jeg hatt godt av. Får nesten ikke i meg mat om dagen. Tror jeg skal prøve det☺

Gjør det :) jeg er veldig glad i den. Akkurat blandingsforholdene må du prøve deg litt fram med!

Siden jeg lager smoothie annenhver dag tenkte jeg begynne koke bærene. Holder det slenge de i kokene vann og ta de rett ut?
Likte det ikke..alle bærene ble jo seff varme og jeg elsker jo drikke smoothien når den får sånn isa kondistens.
Bare droppe koke da tro..??
Har lest at man skal koke opp med 2ss vann(komme litt Ann på mengden bær da) så hive de i frysen både bær og vann i ca 30 min.

Kosesmoothie (litt mer usunn enn vanlig smoothie, men dritgod!!):
2-3 skjeer mango-pasjonsfrukt dugg frozen yoghurt
1 fersk kiwi
Litt juice eller melk
1 teskje honning/sukrinmelis/vaniljesukker
Litt lime hvis du vil ha den mer syrlig
En liten boks ananas med saft
Litt isbiter

Syrlig og deilig! Perekt når samboeren koser seg med en øl, så tar jeg en sånn "drink" :D

Kosesmoothie (litt mer usunn enn vanlig smoothie, men dritgod!!):
2-3 skjeer mango-pasjonsfrukt dugg frozen yoghurt
1 fersk kiwi
Litt juice eller melk
1 teskje honning/sukrinmelis/vaniljesukker
Litt lime hvis du vil ha den mer syrlig
En liten boks ananas med saft
Litt isbiter

Syrlig og deilig! Perekt når samboeren koser seg med en øl, så tar jeg en sånn "drink" :D

Hvorfor sier du at denne er usunn??

Back
Topp