Smoothie til store og små.

ranveigl

Forelsket i forumet
Vil anbefale en smoothie som har blitt en slager her i huset. Også lillegutt er vill etter den:
jordbær, bringebær, blåbær, banan og litt appelsinjuice. En frisk og deilig smoothie, full av antioksidanter :)

Hørtes godt ut [:)] fryste bær da eller? [:)]

Hørtes kjempe god ut! [:D]
Bare at man skal være forsiktig med jordbær før de små er 2år pga allergifremkallende... [;)]

Frosne bær ja :)
ORIGINAL: Una84

Hørtes godt ut [:)] fryste bær da eller? [:)]

Når det gjelder både jordbær og sitrusfrukter tror jeg det er mange forskjellige meninger. Vi går jo jevnlig til både barneleger og helsesøster grunnet lillegutt er født prematurt, og dem sier at dette bare er en gammel myte. Så fremst ingen av foreldrene er allergiske, trenger man ikke være forsiktige med annet enn nøtter ( som de jo ikke skal ha).

ORIGINAL: Ariana

Bare at man skal være forsiktig med jordbær før de små er 2år pga allergifremkallende... [;)]

ORIGINAL: ranveigl

Når det gjelder både jordbær og sitrusfrukter tror jeg det er mange forskjellige meninger. Vi går jo jevnlig til både barneleger og helsesøster grunnet lillegutt er født prematurt, og dem sier at dette bare er en gammel myte. Så fremst ingen av foreldrene er allergiske, trenger man ikke være forsiktige med annet enn nøtter ( som de jo ikke skal ha).

Vår lege,helsestasjon sier det samme som ranveigl.

Hørtes godt ut.
Men e kan ikke være sunn sia e ikke tål fruktsukker som e i alt av grønnsaker,bær og frukt samt andre ting[:(][>:]

høres deilig ut! Jeg lage også en lignende smoothie og hvis jeg skal har det ekstra godt bruker jeg i tillegg litt passionsfrukt. 

Høres godt ut!!

Men er kanskje litt blond nå, menne er det bare å hive disse bærene i en blender og mikse de????

Hadde vært godt å prøve ut noe nytt.

At ikke jeg har tenkt på det før....hehe
Enkelt og godt. Skjønner jeg må i butikken på mandag da [;)]

ORIGINAL: ranveigl

Ja leger og helsesøstre blir nok aldri enige, hehe [;)][:D]
Men eg er av den som liker å være "bedre føre var"... Altså, når storesøster var liten skulle de ikke ha jordbær før de var 2år, og hun er bare 4 nå, og helsestasjonen sier det samme enda... Men tenker som så, at det er to år det er snakk om, jordbær er såpass digg at eg vil ikke risikere å la hun bli allergisk for det resten av året, da venter vi heller de to korte årene [;)]

Back
Topp