Smokkestørrelse (MAM)

Nesly

Juni 12s friske pust
Tenkte å kjøpe inn noen smokker siden fødsel snart nærmer seg. Har god erfariing med MAM smokkene som de selger på de fleste butikker.. Men er litt i tvil om jeg skal kjøpe den minste str eller den fra 6mnd? Den minste str ser jo knøttliten ut, og jeg får stoooore gutter (4,5 kg). Føler de får bedre tak i den som er fra 6 mnd+ selv fra nyfødt..

Det gjør vel ikke noe å kjøpe en smokk fra 6 mnd til nyfødt, eller?

jeg har ganske små brystvorter så jeg turte ikke bruke store smokker eller tåteflasketuter. nyfødte er jo ganske små da. og det er vel individuelt hvor store de er i munnen uavhengig av hvor mange kg de veier.

Aner ikke om det har noe å si jeg, men jenta på 16 mndr. kan godt bruke de små enda selv om hun er 9.5 kg
Man kan jo også kjøpe en pakke av hver str. ellers er butikkene åpen etter fødsel også

Min kar tok ikke smokk i begynnelsen pga de var for små, så prøvde vi de store 6 mnd's smokkene - great success! ;)
Så var jeg på Bare Barn og fant en smokk som var enda større igjen (de med rund sutt) og den bruker han nå :)

Min er snart 8mnd og han nekta plent å bruke smukken fra 6 mnd +, spytta dei rett ut igjen. Han er så glad i dei fra 0-6 mnd at eg pressa ikkje på fordi han skal gå opp en str.

her har alle vært mellom 3838-4550 g og jeg har kjøpt 0-6 mnd. de andre ble alt for store her. mini er nå 5 mnd og veier over 9 kg. han bruker fortsatt 0-6 mnd smokkene. prøvde med dem ifra 6 mnd her om dagen men han spytter dem bare ut igjen.

minstejenta mi var 4,3 ved fødsel, og den minste smokken var fortsatt stor til henne den første tiden. Hun bruker fortsatt den minste størrelsen, men bytter vel snart =)

Hos oss var 0-6 mnd smokkene for store i starten, så vi måtte ha 0-2 mnd smokkene. Du kan jo kjøpe både små og store. Det trengs jo ikke mange i starten heller. Og de store smokkene kommer du til å få bruk for etterhvert nesten uansett.

Back
Topp