Smokkeslutt

Nussenasse

Elsker forumet
Fy søren så bra det går. Jeg hadde grua meg lenge jeg til å ta den krigen, men Julia har ikke spurt en eneste gang etter den og hun har ikke gråti når hun skulle sove heller. Nå har det gått tre dager så da er den vel glemt.

Takk til dere som  delte historien om tidlig smokkeslutt for en stund siden. Det motivert oss til å slutte nå i stede for sommerferien[:D] 

Vi holder på nå. Har gått fint siden torsdag, men inatt har det vært lite søvn, han spurte etter smokken og fikk en med hull i og da ville han ikke ha den. Så håper det går bra! Han ahr ikke sovet idag og skulle ønske vi hadde en smokk[&o]

ORIGINAL: ~Anni87~

Vi holder på nå. Har gått fint siden torsdag, men inatt har det vært lite søvn, han spurte etter smokken og fikk en med hull i og da ville han ikke ha den. Så håper det går bra! Han ahr ikke sovet idag og skulle ønske vi hadde en smokk[&o]

Uff, hold ut! Dere har jo kommet langt nå. Detta klarer dere![:D]

ORIGINAL: Godhjerta.

Hah... det var det jeg sa! [;)][:D][:D]
Sånn gikk det her også. Bare vips, så var den vekk. Han har ikke hatt smokk på ett år nå, og har aldri savnet den.

Prøvde for en mnd siden å gi ham en smokk jeg fant i skapet. Han skjønte ikke engang hva det var for noe, og bare så rart på meg. hehe.
Så det er fult mulig å gjøre kort prosess med avvenningen.[;)]

Ja det er jo helt utrolig. Jeg som grua meg så fælt for hun har vært så smokkegal. Jeg har ikke vært noe flink til å begrense bruke så mye heller, så hun har jo hatt den støtt. Men merket nå i det siste at hun blir mer og mer bevisst på den, så jeg tror det var lurt å ta det nå. Om noen mnd tror jeg det hadde vært vanskelig  ta den.

ORIGINAL: ~Elita~

så bra.

jeg holder på å samle styrke til å ta den.[&:]

Hvor gammel er barnet da?

ORIGINAL: Nussenasse

så bra.

jeg holder på å samle styrke til å ta den.[&:]

Hvor gammel er barnet da?

2 år og 4 mnd [&:]

Men bruker den KUN om natta.

Det er jo mange som har smokk til de er godt over 3 år. Men jeg tror nok at Julia hadde vært en av de mest krigerske hvis vi hadde tatt det senere, så er så utrolig glad for at vi hoppet ut i det nå.

Masse lykke til når du orker å ta det[;)]

hvordan gjør man når man skal ta opp kampen med tutteslutt??? En to-åring her som liker godt tutt.. får stort sett bare i senga og litt kos av og til..

ORIGINAL: rockmybaby

hvordan gjør man når man skal ta opp kampen med tutteslutt??? En to-åring her som liker godt tutt.. får stort sett bare i senga og litt kos av og til..

Jeg bare tok den jeg. Orket ikke drive sånn nedtrapping som mange gjør. Men det må manjo bare tenke ut selv hva som passer seg og barnet sitt. Venninna mi har gjort det sånn at ungen har en smokk i bilen en i sengen og en i vogna i bh. Hun får ikke ta den med seg bort fra de situasjonene. Vet ei annen som har en tråd ved sengen der ungen må knyte den til sengen hver gang hun står opp sånn at det bare er smokk ved soving. Men som sagt gikk det supert å bare ta den her i huset. Jeg var kjempe forberedt p¨å en fight, og jeg tror det er viktig at du er sikker på deg selv at du ikke gir deg midt i fighten for da blir det mer misshandling enn det blir noe annet[:)] Smokken er jo ikke noe kroppsdel, selv om det føles slik til tider[;)]

Back
Topp