Smokker

Sanrt tre

Elsker forumet
Skal smokkene kokes når de er nye?
I så fall kan det vel være greit å gjøre snart....
Må jo ha med noen på sykehuset[;)] Vet de ikke anbefaler å bruke smokk før amminga er skikkelig i gang, men flere som har sagt at det er veldig greit å ha.....
 
Smokkene bør kokes før de brukes første gang. Jeg kokte de i ca. 5 min. Jeg har to stk. som jeg skal ha med på sykehuset.
Jeg tenkte egentlig at det kan være greit å ha i bilen på vei hjem. Men jeg vil prøve å bruke de minst mulig de første ukene, kun i nødsituasjoner.
 
Tenkt litt på det der... Jeg brukte aldri smokk! Er det sånn at man BØR tilby dem smokk?
Eller hva mener dere med erfaring?
 
Da får jeg koke de[;)]
Synes ikke det er et poeng at de SKAL bruke smokk i det hele tatt... Men kan nå være greit å ha noen tilgjengelig!
Ei veninne sa at babyen hennes de første dagene bare roet seg når han lå ved puppen. Han drakk ikke, men ville bare ligge å sutte. For å ikke bli kjempesår syntes hun det var greit å kunne tilby smokk av og til...
 
ORIGINAL: ventejente

hvorfor skal baby ha smokk så tidlig? [8|]


Skal ikke ha med smokk nei,det er vel ikke akkurat nødvendig når det er så tidlig. Kanskje til og med ikke ungen vil ha smokk? det hadde jo vært greit [:)]
 
ORIGINAL: viva

Da får jeg koke de[;)]
Synes ikke det er et poeng at de SKAL bruke smokk i det hele tatt... Men kan nå være greit å ha noen tilgjengelig!
Ei veninne sa at babyen hennes de første dagene bare roet seg når han lå ved puppen. Han drakk ikke, men ville bare ligge å sutte. For å ikke bli kjempesår syntes hun det var greit å kunne tilby smokk av og til...

Det har jeg hørt fra mange at er KJEMPE dumt å la dem gjøre!
På sv.skapskurset sa JM'ene at man burde tilby begge bryst hvis den ikke ville ha av det ene,
og ikke la barnet ligge og "kose"!
 
Ja, jeg vet ikke.... Var bare hun som sa at han ikke roet seg om hanikke fikk pupp eller smokk....
Ganske uvitende på dette området jeg da[;)]
Uansett har jeg nå bestilt noen smokker med navn på, så de skal iallfall innom munnen en eller annen gang så jeg får tatt et bilde!!![:D] Men ikke nødvendigvis i løpet av de første dagene da....
 
ORIGINAL: viva

Ja, jeg vet ikke.... Var bare hun som sa at han ikke roet seg om hanikke fikk pupp eller smokk....
Ganske uvitende på dette området jeg da[;)]
Uansett har jeg nå bestilt noen smokker med navn på, så de skal iallfall innom munnen en eller annen gang så jeg får tatt et bilde!!![:D] Men ikke nødvendigvis i løpet av de første dagene da....

Jeg også bestilte sånne! Eller, vi hadde ikke bestemt oss for navnet da...
så jeg overraska sambo med smokker med "pappa sin gutt" på
 
sønnen min på nå 8 år hadde et enormt sugebehov, lå med puppen hele tiden nesten.. men jeg ville heller det, enn å putte en smokk i munnen påan.. så jeg har aldri gitt smokk til barna mine[;)] faktisk litt stolt over det[:)]
 
ingen i min familie har brukt smokk, så har ikke tenkt å gi det til lillegutt heller. totten er bra! den faller ikke av og kan ikke glemmes noe sted. [:)][:D]
 
Ulike erfaringer her ser jeg....
Ikke vet jeg hva som er lurt og ikke lurt...
Jeg har kjøpt noen sånne orodent (?) smokker, som skulle være bedre for tannstillingen eller noe... Vet ikke om det er bedre enn andre smokker da.
Jeg tenker egentlig at det er greit nok å la de få smokk når de skal sove, men vil ikke ha en unge som ligger å sutter på smokken hele døgnet!
Så får vi se hvordan det blir[;)]
 
jeg har ikke kanintenner, og ingen i familien min heller. så ser ikke på det som noe problem.
man vokser av seg totten etterhvert.
 
av oss 5 søskenan, så va d bare æ å brorn min på 6 1/2 såm har brukt sutt.
æ ska no ha tilgjengeli just in case[:D]
 
har ei venninna som kun bruke sutten når ho kjøre bil. å jenta hennes vil ikkje
ha den ellers [:)]
 
Skal ha de med til sykehuset men de skal kun tas i bruk hvis det absolutt er nødvendig. Men dette er jo helt nytt for meg så hører vel på hva de på sykehuset sier til meg.
 
Back
Topp