Smokker...

Det er veeeldig individuelt. .. Noen vil BARE ha mam, andre avent, andre vil ha ditt og koen vil ha datt... :-P Noen barn vil ikke ha smokk i det hele tatt :-P Kjøo basic smokk på butikken, som du synes ser fine ut, i riktig str. Og prøv deg frem :-)

Til førstemann hadde vi smokker i alle varianter, og til en pris godt over 500 kroner. Han ville ikke ha noen av de. Andremann begynte med sutt alt for seint. Men han ville bare ha mam latex. Og det er lite utvalg i den typen.

Har kjøpt den minste til mam. Den tok gutta best, så vi prøver den også. Itillegg fulgte det jo med noen i de pakkene som er steriliserte og pakket med :)

Noen barn tar alle smokker, andre tar ingen. Så det må du nesten prøve deg frem til. Anbefaler å ikke begynne med det før amminga er bankers uansett da sugemetoden er ulik. Mam er jo enklest å få tak i. Men hører mange kun tar nuk f.eks.
Vi tenker ikke å begynne med smokk før det har gått ei stund. 1-2 uker ca. Tok 2 uker før behovet var stort nok for storebror, men også det er veldig individuelt.

Startet med avent sin, for hadde det fra babybox. Prøvde litt forskjellig, men det ble til slutt mam sine. :)

Storebror fikk smokk av personalet på sykehuset dag 1 el 2 etter han kom til, han hadde enormt sugebehov, så var for å tilfredstille det uten å ha han på brystet hele dagen. Så blir nok å ha med en avent og en mam smokke i fødebagen, sånn i tilfelle :)

Jeg går for de typene som er best for tennene!sånne som ikke er runde.foretrekker silikon framfor latex for jeg synes de lukter så ille!

Last edited:
Storebror ville kun ha NUK, fås kjøpt hos babybutikker, så ikke veldig praktisk når man mister smokkene. Tenkte å introdusere mam denne gangen da man får kjøpt det i dagligvarebutikkene.

Er helt grønn selv, men jeg har foreløpig bare de 3 mam suttene jeg har fått i gratis babypakker. Tenker jeg får sikkert noe i gave etterhvert (før barnet kommer), så stresser ikke med å handle inn fler enda :-) Butikkene er heldigvis åpne etter barnet er født også. Mannen får seg evt. ta seg en luftetur fra sykehuset :-P

Jeg kjøper en pk med avent og en med mam... :)

Orker ikke kjøpe alle mulige varianter som tidligere :p dyrt og unødvendig;) enten tar ungen en av de eller så får han være fri:p Hehe... Med nr2 prøvde jeg alt å nada hjalp, så d gidder jeg ikke igjen ;)

Tror jeg må bestille et par smokker med navn på jeg, de var jo sååå søte ;) :P Spørs jo om hun vil ha smokk da.. Også var det hva hun skal hete da.. Men søte var dem! :D :P

Back
Topp