Smokker

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Mini her bruker mam sine 0-6 mnd smokker og har gjort det hele tiden. Er det sånn at vi nå må bytte til de større smokkene som er fra 6 mnd+? Må man bytte til større størrelser? Eventuelt hvorfor? :)

Du må ikkje bytta... Eg bytta fordi dei er større og sitter bedre i munnen til Jr ;)

Du må ikkje bytta... Eg bytta fordi dei er større og sitter bedre i munnen til Jr ;)
Okei :) ble usikker på om det kunne ha noe med størrelsen å gjøre sånn at munnen deres ble for stor for smokken med tanke på kvelning å sånn.. Haha, jeg er litt sånn bekymra for alt :p

Ei i barselgruppa fant ungen sin hylende med den lille mam-smukken sittende fast på tvers inni munnen. Måtte bruke makt for å få den ut. Det var ikke noe hyggelig for noen av de. Så da gikk hun over til en str større, selv om baby bare var 4 mnd. Hun er stor. ;) Vi har byttet nå nettopp, fungerer fint. :)

Nicklas bruker fremdeles de små for han brekker seg av de store:( passer på at han ikke får de små for langt inn i munnen da pga det som razika skriver om. Skummelt om de skal sette seg fast...

Ei i barselgruppa fant ungen sin hylende med den lille mam-smukken sittende fast på tvers inni munnen. Måtte bruke makt for å få den ut. Det var ikke noe hyggelig for noen av de. Så da gikk hun over til en str større, selv om baby bare var 4 mnd. Hun er stor. ;) Vi har byttet nå nettopp, fungerer fint. :)

oj o.O
Det hørtes jo veldig skummelt ut! har sett mini tar smokken ut og ligger og biter på kanten noen ganger sånn at han får både smokken og den ene kanten inni... hmm, kanskje jeg bare bør bytte!

Jeg bytta når han var rundt 5 mnd, synes også det var skummelt at halve smokken plutselig var i munnen. ..

oj o.O
Det hørtes jo veldig skummelt ut! har sett mini tar smokken ut og ligger og biter på kanten noen ganger sånn at han får både smokken og den ene kanten inni... hmm, kanskje jeg bare bør bytte!

Skader jo ikke å prøve. :)

Note to self: Forskjell på smukk og smokk! :D #skriveleif

Nicklas bruker fremdeles de små for han brekker seg av de store:( passer på at han ikke får de små for langt inn i munnen da pga det som razika skriver om. Skummelt om de skal sette seg fast...

Den er jo faktisk en god del større, ja. :)

Mini nekter å ta de store, han spytter den ut. Så da venter jeg.

Her bytta vi fordi han sugde så hardt på de små at han hadde avtrykk rundt munnen :p

Vi bruker Avent sine. Er veldig fornøyd med de. Har bytta til de store, for tenkte de hadde en mer passe størrelse for en stor baby :)

Jeg kjøpte nye smokker fra 6mnd, men går litt om hverandre... Hun tar alt uansett :)

Nå bruker vi kun mam 6mnd :) brukte nuk tidligere.. De som er fra 0-6 er forliten..

Byttet også til mam 6+ når de små ble puttet hele inn i munnen.

I det vi byttet gikk vi samtidige over til at smukk kun hørte til i senga om natta.

Vi gikk over når han var 6 mnd. Bytter litt på med de mindre, da jeg har en del av de.. Men føler helt klart at han foretrekker de store smokkene nå.

Jeg bytta også da snuppa brått satt fast smokken i munnen på tvers. Her tygges smokken på alle mulige veier så da syns jeg den 6mnd+ smokken var tryggere :-)

Back
Topp