smokker=)

2 tette

Glad i forumet
er det noen som ikke bruker smokker på babisen sin?

De anbefalte meg og vente 2-3 uker med smokken på sykehuset for at hun skulle bli vant med puppen..
Ammingen går kjempe bra og føler jeg har litt konrtoll hvertfall, og hun har ikke noe sutte behov bortsett fra når hun er sulten=)

Da sutter hun på fingre og hender og ja forsovit dt hun får tak i.. Så søt vøtt.

jeg er i hoved sak ikke noe begeistret for smokk.

Noen med erfaring på å ikke bruke smokk, vil ikke begynne hvis det fortsetter på denne måten=)

Du kan jo avvente, men heller begynne om hun begynner å ta tott? Mye vanskeligere å få de til å slutte med den en smokk. Ikke vits om hun ikke vil ha tenker jeg da... Her har den vært gull som trøst og sovemedisin.

Vi har ikke brukt smokk.
De første 2 ukene hadde hun et enormt sugebehov, men da tok hun ikke smokk..

Når ammingen kom i orden og jeg ble trygg på den, forsvant suttebehovet, og vi fant ut at det da var bare teit og innføre et behov hun i utgangspunktet ikke hadde.

Så her har hun aldri brukt smokk, og det har gått veldig strålende..!

der tror jeg du bare må prøve deg fram om behovet melder seg![:)] noen liker latex og andre silikon, noen liker mam snokker andre liker avent sine.. jeg hadde en hel hau når mini ble født, å her endte vi opp med mam smukkene[:)] men om hun kun har sugebehov når hun er sulten, da hadde jeg ikke begynt med smokk hvertfall..! her måtte jeg, for han brukte meg som levende smokk[&:]

Brukte ikke smokk her, glemte nesten bort at vi hadde smokk til han. Veldig glad nå for at vi ikke bruker smokk til han.
Eneste tiden vi brukte den var et par uker hvor vi vendte av med nattmat når han var 6-7 uker. Til slutt sov han natta gjennom og smokken bare lå der.

Har erfaring med å ikke bruke smokk ja. Sliter grenseløst med å få den totten vekk hele tiden, det kommer sikkert til å fortsette til hun er 14!!! [:o]

Var ikke særlig begeistret for smokk vi heller.. men så skrek han så mye i starten.. så etter ca 4 uker testet vi ut med smokk for å se om han fikk det noe bedre.. Han er ikke veldig glad i smokk.. eneste gangen han ikke spytter den ut er i bilen.. Jeg leste mye om smokkbruk før jeg testet det ut.. har fått det inn fra foreldre/besteforeldre at smokk er FY... men etter å ha lest litt skjønner jeg ikke hva de snakker om.. så lenge de avvennes med det og ikke bruker den hele tiden..

ORIGINAL: MiniSatan

Har erfaring med å ikke bruke smokk ja. Sliter grenseløst med å få den totten vekk hele tiden, det kommer sikkert til å fortsette til hun er 14!!! [:o]

off da=( masse lykke til med tommelslutt..

Takker for tilbake meldinger og jeg får se ann hvordan behovet er etterhvert, håper på at det ikke blir noe større=)

Back
Topp