Smokkenekt.. noen tips?

Bkno2062472

Første møte med forumet
Hei....

Jeg har en gutt på 5 mnd. Jeg har fra han var 2 - 3 uker benyttet meg av smokk til han. Det gikk fint frem til han var ca 2 mnd.. Etter det har jeg slitt for å få han til å ta smokken.
Jeg har prøvd mange typer:
- NUK 0 - 6 mnd
- Mam 0 - 6 mnd.
- Mam 6+
- Mam 6+ (latex)
- Babynova 0 - 6 mnd
- Babynova rund type
- Babynova 3 - 36 mnd.
- Esska 0 - 6 mnd. skrå tupp
- Esska 4 - 12 mnd (latex)
- Nuby 0 - 6 mnd
- Nip 5 mnd

Har nylig bestilt nye fra nuby med skrå tupp...
Om noen har tips til hvordan jeg skal få min lille skatt til å ta smokken blir jeg veldig glad.
Han har de siste dagene vist tegn til å ville ta tommel, og det er min største frykt. Pappan brukte tommel som liten og av erfaring fra jobb i barnehage er denne tommelen meget upraktisk!!!

Har tenkt meg på Rudo og se om jeg kan finne en type smokk der som jeg ikke har prøvd.
Leste på noen forum som ble postet for noen år siden om smokken av typen Chicco! Dette var i grunn den siste smokken jeg ønsket å prøve oga. den har et litt spesielt utseende, men er det denne han vil ha, så skal han få den!

Mvh en lettere frustrert mor !!

Denne tråden burde flyttes, her får du nok ikke så mange svar :) prøv generelt eller livet med barn heller :)

Ja, jeg har anbefalt til moderator tråden flyttes

Jeg har forøvrig en datter som aldri tok smokk. Hun tok tommelen før navlestrengen var kuttet, men det fortsatte hun heldigvis ikke med

Eg har en datter på 17 Mnd har alltid nektat å ta smokk. Har prøvd flera typer
Selv.

Lille mi på snart 3måneder nekter å ta smokken, ligger heller å suger på heile handa si :P Men har bare prøvd to typer enda, mam og suavinex. Har tatt mam smokken 2 ganger med et par uker imellom, men nå bare brekker hun seg om jeg prøver å gi den til henne :/

Jeg hadde også en som nektet smokk. Da han var 5 mnd begynte han med tommelen. Da ga jeg han smokken ved hvert ledige øyeblikk, mange ganger brakk han seg, men da ventet jeg bare litt og prøvde igjen. Tok den til slutt, og nå når han er 11 mnd er han glad i den :) høres kanskje brutalt ut, men jeg kjenner folk som har suttet på tommelen i ungdomsskolealder, og det ønsker jeg ikke for sønnen min. Neste gang tar jeg med smokken på sykehuset :)

Eldste slutta selv med smokk da han var 4-5 mnd gammel, uten å begynne å sutte på andre ting istedet. Minste fikk aldri smokk, prøvde såvidt men han ble sugeforvirra og tok ikke brystet skikkelig så da fikk det bare være. Savnet den ikke og ingen sutting på fingre der heller.

Babyer må jo ikke ha smokk, de greier seg helt fint uten om de ikke vil ha :)

Her var det tommelen de første måndene. Så fra 4-5 mnd gikk det seg til med smokk av seg selv. Han ville ikke ha smokk så vi stressa ikke så mye med det. Så personlig hadde jeg bare latt han ta seg ut, men jeg kjenner bare til barn som har sluttet med tommelen av seg selv da. :)

Hva med natursmokken?

Min erfaring er at hvis barnet ikke tar smokk så tar det ingen.

Storebror tok aldri smokk og jeg ser virkelig ikke problemet?? Vi prøvde 2-3 typer uten hell. Han tok totten i noen få uker, også ga også det seg. Så dette med å ta totten trenger virkelig ikke å være noen krise!!

Storebror tok aldri smokk og jeg ser virkelig ikke problemet?? Vi prøvde 2-3 typer uten hell. Han tok totten i noen få uker, også ga også det seg. Så dette med å ta totten trenger virkelig ikke å være noen krise!!
Signerer denne... Her tok hun heller aldri smokk. Prøvde alt mulig. Man kan ikke tvinge det på dem hvis de ikke vil ha.

Jeg har en liten på 4mnd..han har heller ikke lyst på smokk! Har prøvd flere typer uten hell... Kjenner jeg har gitt opp litt :p

Min vil bare ha smokk når han skal sove eller slappe av. Men er mam smokken som har gjort susen her. Han liker bare de smokkene dom er runde i selve sugedelen.

Ingen av mine to barn har tatt smokk og ingen av dem har tatt totten heller, så jeg hadde ikke stressa så mye med det. :)

I begynnelsen ville jenta vår bare ha nyfødtstørrelsen til man, brakk seg av alt mulig annet. Det er faktisk bare etter hun fylte ett år (!!) at hun foretrekker de andre (3-6 mnd). De store er hun ikke veldig begeistra for fortsatt (6 mnd+)

Var også redd hun skulle tatt tommelen, så tyr til smokken. Heller den kampen enn tommelkampen.

Vi trengte forøvrig smokk fordi jeg til tider ble brukt som en...

frøkna her ville ikke ha smokk lengre da hun var 5-6 mnd. Og det var helt greit, stresset ikke med det. Hun suttet på fingrene istedet.

Back
Topp