Smokkeavvenning

lills

Gift med forumet
(blei kanskje noe skriveleif der men pyttsann!)

Det prøver vi på nå da.. Han har ikke brukt smokken i hele dag! Kun i natt..
Og han fikk den nå til natta igjen!

Ikke at han bruker den egentlig så masse fra før, får den som regel etter barnehagen i bilen og mot natta..
Men nå skal vi bli enda flinkere på å "gjemme" den!
Kan jo hende den hemmer språket litt....

Her må han legge fra seg smokken så fort han står opp.
Her er det ikke lov med smokk før han skal i senga og det aksepterer han.

Snart skal vi begynne med å avvenne han med nattesmokken og
[:)]

Må bare bli ferdig med nattbleie styret, er jo på god vei da

Snuppa får smokken kun på natten. Hender hun får den på dagen om hun ikke e i form og e skikkelig sutrete.
Men vet neimen ikke hvordan vi ska få henne til å slutte med den[8|]
La henne overnatte i bhg en uke kanskje!?[8D] hehe.. der bruker hun ikke smokk lenger når hun sover og har ikke gjort d på en evighet!
Nei, tar kampen når eg e klar eg[8D] Hun har sluttet helt med bleie og d e eg kjempe fornøyd med[:D]

Esther sluttet helt med smokk natt til mandag forige uke
Hun ønsket det selv siden hun var blitt stor barn nå hehe
fikk 20 kr av smokkenisse. spørr ikke mer etter den heller.

Alle smokkene er borte her også, og han klarer seg FINT uten smokken HELE dagen.. Får ikke den eller koseteppe før sengetid.. Tror vi drøyer nattavvenningen litt til, for han bruker den kun når han sovner og når han våkner, for om natta spytter han den ut og vil ikke ha den igjen faktisk..

Hun har sluttet helt med smokk på dagen og det gikk kjempefint da vi prøvde runde nr 2 [8D]. Så nå spør hun aldri etter dem eller går henter dem i senga. Nå er det helt ok at de er der til natten, men nattsmokken tror jeg hun beholder til hun er 12 [&:]. Stresser ikke med den før til sommeren tror jeg.

HÅh..her ser vi frem til treårsalderen..da er d masse vi skal få orden på[8D]

Back
Topp