Smokke?

Juniglede

Glad i forumet
Kanskje et dumt spm, men lurer på om noen av dere har begynt med smokk til nurkene deres?
Når kan man i så fall begynne?

her har vi også begynt med smokk, begynte første dagen vi kom hjem vi[:D]

Benjamin fikk smokk da han ble koblet til Cpap-en i Ålesund slik at det skulle hjelpe han å puste bedre med nesa.
I dag kan han ta smokken etter amminga for å falle i søvn, men spytter den veldig raskt ut... Liker helst "the real thing" ja..

jepp her også beg eg med smokk etter 2-3 dager.jordmødrene va ikke helt enig i det....men kan ikke enge i puppen hele tiden når han griner litt...

ORIGINAL: xcrazyx

hører ikke til her, men vil svare[;)]
begynnte med smokk når Sara var 1 dag gammel, hadde så utrolig til sugebehov... snakka med de på sykehuset om d og så lenge hun sugde godt på puppen så var d helt ok...

samme her.marielle tok somkk med en gang å koser seg med den på natta.ikke alle tar smokken og på sykehuset anbefaler di til å vente med smokk iallefall til di har komt hjem og ammingen er som den skal.

men som sakt begynte vi da hun var et døgn.[:)]

En sier at de kan gi smokk når amminga er godt etablert. Alt fra 1 -3 uker. (?)
Amalie har fått smokk enkelte ganger her, så det ikke går så alt for hardt utover puppene mine...[:D] Skal prøve å være restrektiv på denna smokken dinna gangen... [;)]

smokk ja... tenkte den tanken i går jeg, hun hang på puppene mine i mer eller mindre fra kl. åtte på kvelden til 24..var drit lei....[:'(]

ORIGINAL: carina82

En sier at de kan gi smokk når amminga er godt etablert. Alt fra 1 -3 uker. (?)
Amalie har fått smokk enkelte ganger her, så det ikke går så alt for hardt utover puppene mine...[:D] Skal prøve å være restrektiv på denna smokken dinna gangen... [;)]

Skjønner nå at vi har vært av den restriktive foreldresorten. De sa på sykehuset at Marylin ikke burde få smokk før ammingen var godt etablert (2-3 uker, som Carina sier). Men hun har også et enormt sugebehov, så jeg har vært inne på tanken om at det hadde hjulpet til å roe henne i blant. Har bare ikke turt å gi henne smokken ennå selv om vi har en på lur. Men skal høre med helsesøster i morra om vi kanskje kan driste oss til det likevel - så for vi sove på natta alle sammen... Neste uke beg. sambo på jobb igjen og trenger nok den søvnen han kan få for å være en god og opplagt pappa [:)] 

Back
Topp