Smokke

mamma1985

Blir kjent med forumet
Hei :) tar barna deres smokke? Her prøver jeg hver dag med å lære han å ta den, men den blir fort spyttet ut. Men sovner fortere de gangene han tar den.

Ja her brukes smokk. Må som regel holde litt på den når han får den, ellers så går den fort ut.

her er Aron avhengig av smokk :P han har stort suttebehov, åsså hjelper den litt når han har vondt i magen :)

Vi prøver hver dag men hun vil ikke ha den :(
Prøvd all slags merker og fasonger.

Hun bruker den bare når hun skal kose seg og sove. Ellers så spytter hun den bare ut. Må også holde litt på den før hun tar den skikkelig.

Sophia bruker smokk,men det har tatt litt tid før hun tok den. Vi bruker Mam smokker,de er de hun liker best. Men jeg prøver å ikke gjøre henne for avhengig av den,for jeg har sett fra kusinene hennes hvor vanskelig avvenning er.

Det er lettere å avvenne smokk en tommel, så her introduserte vi smokk allerede på barsel. Mange babyer brekker seg hvis man legger den inn i munnen dems. Som regel går detbedre hvis man lokker litt med den på leppene, peker den i retning ganen og lar barnet selv sutte den inn i munnen.

Her bruker vi smokk lille Erik. Her fekk han smokk fra han var 2 uker gammel.

Back
Topp