Smokke-tips

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Kjenner jeg blir litt misunnelig på alle deres små som tar smokken [8D]

Så derfor tenkte å spørre om deres BESTE SMOKKETILVENNINGS TIPS?
-Noen typer som er mer populær enn andre f.eks?
[:)][:)][:)]

(Jenten min tok smokken heeelt i begynnelsen, men da turde jeg ikke gi henne den så mye pga sugeforvirring[:@])
(Har prøvd alle typene igjen nå..)

vi bruker MAM sine!

Kenny tar den når han vil ta den på en måte.

Har en gutt som vet hva han vil, og dytter den ut me tunga hvis han ikke vil ha den. Og det er jo greit, for her brukes den mest når han er trøtt, og skal sove!

MEN, eneste må være å skylle den under varmt vann, og putte den inn.

eller å koke den, og ikke la den bli iskald før du dytter den inn.

her har vi lurt han ett par kvelder me å dyppe den i sukkervann.. da e d vill sutting :P

Jeg har desverre ikke så mye tips.. Gutten min bare plutselig tok den! Ga den til han når han begynte å sutte på fingrene. For til tider var det vill sutting på fingrene og da prøvde eg tutten i stedet og da tok han den[:D]

ORIGINAL: crispy

Jeg har desverre ikke så mye tips.. Gutten min bare plutselig tok den! Ga den til han når han begynte å sutte på fingrene. For til tider var det vill sutting på fingrene og da prøvde eg tutten i stedet og da tok han den[:D]

her gjør jeg det samme når jeg ser han blir trøtt, og sutter intenst på hendene. da er han liksom i suttemodus på ett vis :P så da drar jeg hendene vekk, og FORT inn me sutten, så fortsetter han suttinga der!!

men føler du at gutten din KLØR ? føler kenny klør i gommene.. hm! storebroren min fikk tenner når han va 3 mnd, så kanskje d er d..

Gutten min vil bare ha nuk sine smukker. Han får bedre tak på dem enn de andre, så han klarer å ha dem i munnen ganske lenge før de detter ut.

Han ville ikke ha smukken i begynnelsen, men jeg gav meg ikke. Dyttet en inn, dyttet den opp i ganen for å sette i gang sugerefleksen. Måtte holde den i munnen hans en stund så han skjønte at den kunne suges på[;)]

Gi den til ham når han er litt trøtt, er da sugebehovet er størst her og han vil ha tutten sin!! Må enda holde smukken en stund i munnen før han tar den, for han prøver å suge på den på samme måte som puppen, så går et par sekunder før han merker det er smukken[;)] Skikkelig narresmukk[:D][:D] Hjelper også at den er litt varm.[:)]

Her er han blitt helt avhengig av den for å få sove!!

Trøst-smokken som de selger på apoteket! Vi prøvde forskjellige smokker i 3 mnder, men hun bare brakk seg og hyla. Men denne smokken gikk rett inn og nå er hun kjempefornøyd :)

Smokken er hvit med rund tutt.

*sniker inn her*

hvorfor tvinge sutta i babyen om han/hun ikke vil?? stakkar... å til slutt vil dere, uansett, ta den fra henne igjen. hvorfor da presse på? her tar ikke mini sutt, å jeg har ikke tenkt å tvinge heller. egentli er jeg bare likeglad for at mini ikke tar.. det er så fort at folk propper sutta i munnen i stede for å gi barna trøst, som de trenger! å babyer kan lett vennes til å sovne av seg selv, uten sutt... dere må jo uansett opp ørt'åførti ganger iløpet av natta for å gi de suttene igjen når de har mistet den...

*sniker ut igjen*

ORIGINAL: chicka mom

*sniker inn her*

hvorfor tvinge sutta i babyen om han/hun ikke vil?? stakkar... å til slutt vil dere, uansett, ta den fra henne igjen. hvorfor da presse på? her tar ikke mini sutt, å jeg har ikke tenkt å tvinge heller. egentli er jeg bare likeglad for at mini ikke tar.. det er så fort at folk propper sutta i munnen i stede for å gi barna trøst, som de trenger! å babyer kan lett vennes til å sovne av seg selv, uten sutt... dere må jo uansett opp ørt'åførti ganger iløpet av natta for å gi de suttene igjen når de har mistet den...

*sniker ut igjen*

Tror neppe en kan tvinge en smukk i babyen. De har egne meninger disse små og vet ofte hva de vil selv[;)] Er enig med Nåssåbjønn her at noen trenger bare litt trening på hvordan det skal suges på smokken, for det er en helt annen teknikk enn med pupp eller flaske. Vil ikke barnet ha smukk, tar den ikke smukk..

ORIGINAL: AMAF

jeg skjønte heller ikke vitsen med smokk, slik som chica mom skriver.
Helt til jeg fant ut hva sugebehov er!!

Gutten min vil aller helst sovne med puppen i munn..
For min del vil jeg derfor heller at han tar smokk, for jeg blir rett og slett sprø av å være det(smokk).

Han tar den bare i ny og ne, men når han først tar den, så roer han seg skikkelig..
Når han ikke får smokk, bruker han hele hånda i stede.
Og jeg vet ikke hva som er best... smokken eller tåtten? Smokken kan man kaste når den skal avvendes.

Tips fra meg er å gjøre som de over skriver. Gi henne sutten når hun er trøtt og når du ser hun har sugebehov.
Hold smokken forsiktig i munnen hennes. Dra den litt fra side til side,mens du stryker henne på kinnet.
Hold gjerne en hånd inntil ansiktet, det minner om puppen[:)]
Så kan du legge en koseklut inntil smokken for å støtte den på plass
.

lykke til!

'
Dette er godt råd! [:D]

Snuppa mi har også en slik koseklut med kaninhode på.. hun liker veldig godt å sutte på ørene.. så om kanskje ikke smokk er tingen, så kanskje en koseklut av et eller annet slag kan være en god trøst for den lille? [:)]

Back
Topp