Smokke slutt

Lilje84

Elsker forumet
Hei på dere!

Prøver å få Ingrid Linnea til å slutte med smokke....vanskelig.....[&:]
Har så å si bare brukt den når hun skal sove de siste 15 mnd. Men nå vil jeg gjerne få henne til å slutte med den for godt.
Vi har snakket litt om å sende de til kaptein sabeltann. Hun har vært enig i det, men når vi kommer til det skrittet at vi skal sende de blir det bare skriking og hyling. Har fristet med premie og diverse.

Noen har foreslått at vi kanskje kan si at hun kan gi dem til lillebror når han kommer, men er ikke så veldig gira på å si det i tilfelle det skulle bli feil og det blir bare sjalusi og sinne når han kommer...

Noen som har noen anbefalinger eller forslag??

Har ikke så mange gode råd egentlig. Her gikk det over all forventning.

Det skjedde en kveld etter at lillesøster kom i hus. Vi skulle opp å ta kveldstellet, da hun plutselig sa: Mamma, jeg er storesøster. Jeg skal ikke ha sutt'!
Jaja tenkte jeg, tok henne på ordet og sprang opp å fjernet alle suttene fra rommet....! Hun la seg ned, vi leste og sang, og jeg sier natta. Så spør hun jo etter sutten.
Da sier jeg at nå er alle suttene dine gitt bort til alle babyene. Siden du er storesøster og ikke trenger, så har alle de små babyene som ikke har sutt fått de.
Å det funka!! Så når hun ser en baby nå så er hun så stolt for den babyen har jo selvfølgelig fått sutten hennes... [:D]
Hender innimellom hun tar sutten til lillesøster, men det er bare ett par sutt før hu hiver den [:)]

Her fikk Kaptein Sabeltann smokkene. Vi skulle på forestillingen en kveld, så han leverte de i kista før den begynte. Brukte den kun når han sov. Så d gikk veldig bra. Har ikke så mange råd.

Han samlet alle sine tutter å la dem i en konvolutt og så skrev vi sammen ett brev til nissen!
Barna hans trengte tutter, og han gikk på postkontoret selv og postet dem[:D]
Etter en uke fikk han pakke fra nissen i postkassa med brev om hvor glad barna hadde blitt[:D]

ikke spurt etter dem en eneste gang!

vel, slemme mej tok smokken her en kvell ej va temmli sint på han. er lei av at han aldri sakl ly! så her en kvell hadde han gått å lagt se i søstra si seng. å da smalt det. (han har gjort ditte mange ganger å fått beskjed om at det ikke var lov) så da tok ej smokken som straff. sutret vel i 15min etter smokken, men så gikk ej opp å fortalte han på en fin å rolig måte om korfor å kordan å alt sånn mulig å at han skulle få bestemme kem vi skulle sende smokkane til. har fremdeles kosen sin. han la se fint til å sov, å neste dag så var han såååå stolt for han hadde slutta me smokk.

vi me prøvde slik dere gjør, at vi skulle gi de til andre barn som ikke hadde smokk, eller at han rory eller carsebilen skulle få de men nei. han ble illsint da vi prøvde.

vil ikke annbfale å gi den til babyen, ble vurdert her i huset. men veeeldi gla ej ikke gjor det. har slitt veldi me sjalusi.

Back
Topp