Smokk

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei!
Noen som har lykkes med smokk selv om baby ikke tar den på første forsøk? Min baby er 2 uker, og vi øver litt hver dag. Hun har den i lengre og lengre, og suger på den, men finner enda ikke roen med den i. Tips?
 
Prøve annen type smukk?:) jeg sverger til bibs:) vi elsker de smukkene i latex, og hører mange barn som sliter med smukk tar de ofte med en gang, de er mye mykere og anen fasong enn de fleste andre smukker så synes ikke det er rart:)
 
Hei!
Noen som har lykkes med smokk selv om baby ikke tar den på første forsøk? Min baby er 2 uker, og vi øver litt hver dag. Hun har den i lengre og lengre, og suger på den, men finner enda ikke roen med den i. Tips?
Lille er 14 måneder og tar kun smokk om hun skal sove inne eller i vognen på tur, noen er vel ikke så smokkete:p Da tar hun runde bibs smokker.
 
Hei!
Noen som har lykkes med smokk selv om baby ikke tar den på første forsøk? Min baby er 2 uker, og vi øver litt hver dag. Hun har den i lengre og lengre, og suger på den, men finner enda ikke roen med den i. Tips?

Min tok den ikkje ordentleg før han var over 4 mnd:) Ga den til han kvar dag, og han tok den lenger og lenger om gongen. No er han avhengig av den når han skal sove. Eg måtte jobba litt for å få det til, men eg angrar ikkje. Syns det er veldig praktisk med tutt (smokk). Eg prøvde for øvrig veldig mange ulike typar, men han brukar berre vanlege MAM no:)
 
Trur han var over 1 mnd før vi fant Smokk han ville ha. Han skal på død og liv ha nuk Smokk. Ikke lett å få tak i så måtte kjøpe på navnesmokken. Grunnen til at vi fant Smokk var at nr 2 var lik og hadde kjøpt inn mange smokker til han som ikke ble brukt. Så kokte de smokken og prøvde på nr 3. Deilig når man endelig finner den smokken de vil ha. Men både nr 2 og nr 3 er kresne på Smokk. Nr 1 var bare glad i Smokk sjenerelt.
 
Nr 1 var aldri interessert

Nr 2 var interessert de første 2-3 mnd så knyttet hun seg til en koseklut og nekter smokk

Nr 3 var litt av og på med interessen for smokk de første mnd. Pluttselig når hun var 3 mnd ble hun veldig glad i smokken. Har kun prøvd en type smokk.
 
Vi prøvde alle smokkene som vi fikk tak i og mikro ville bare ha avent sine soothie, desverre så fant den for sent for hun knakk koden med å totte omtrent samtidig så hun endte med det istedenfor var da en liten stund smokken var ok også ikke noe mer :cat:
 
Last edited:
Back
Topp