Smokk

Vi fikk beskjed om å vente med smokk til dieteknikken var på plass. Heller la henne suge på en av våre fingre frem til det. Hun hadde et enormt sugebehov. Dagen etter vi kom hjem hadde vi besøk av helsesøster som tittet på teknikken til lille og sa at det bare var å gi smokk.
 
Fulgte anbefalingen og ga han ikke før han var nesten 2 uker. Det angrer jeg på nå. Han ble aldri spesielt glad i smukk. Tok den avogtil frem til 4 mnd. Smukken var aldri noe trøst. Nå er han 7 måneder og spytter den bare ut, eller bruke det som tyggeleke.

Skulle nå ønske han likte smukk. Han blir hab kjempesint når han skal legge seg fordi han ikke kan ligg å suge på puppen i flere timer. Puppen er trøst. Hadde han likt smokk kunne den gitt trøst også
 
Ga da han var 5 dager, amming var ikke etablert, men han fikk flaske og bryst med skjold, og bare ramla av puppen etter 2 min. Kan ikke bli så mye verre, tenkte jeg og kjørte på med smokk ;) og han elsker nå både smokk og pupp naturell.
 
Lille lå på nyfødtintensiven sine to første uker, og fikk derfor smokk fra dag en! Jeg skjønner ikke hvorfor det er så krise å starte med smokk så tidlig.. Vi har hatt god nytte av det :happy:
 
Da de tok nyfødtscreening på sykehuset og mini begynte å grine, spurte ho om vi hadde smokk til mini for å trøste ham. Vi hadde jo ikke med det, og han fikk ikke før han var 1 uke gammel, men han elsket den fra første sekund da.
 
Ga da han var 5 dager, amming var ikke etablert, men han fikk flaske og bryst med skjold, og bare ramla av puppen etter 2 min. Kan ikke bli så mye verre, tenkte jeg og kjørte på med smokk ;) og han elsker nå både smokk og pupp naturell.
Pupp naturell, den likte jeg :D
 
Når vi kom hjem fra sykehusey, hun var 2 dager gammel. Men vi angret på vi ikke tok med på sykehuset for hun har et enormt sugebehov.
 
2 uker gammel, men hun nekter fortsatt å ta den, 2 mnd gammel. Får jeg en til som tar amming like raskt, skal den introduseres tidligere.
 
Tror hun var over 1 mnd.
Jeg var så rett for at ammingen skulle gå dårlig. Det var tullete.
Hun bare gulpet av smokken til hun var 3mnd. Likte den til hun var 4mnd og tok en 2mnd pause før hun igjen syntes den var ok.
Nå koser hun seg med den hver gang hun skal sove
 
Ville ikke ha smokk barn , så håper at puppen var nok. Det var det, så slapp smokk. Med nr 2 så håper jeg på det samme, men han spiste opp hånda si etter ca3 uker, så da ble det smokk :p amminga var godt i gang :)
 
Et par timer etter fødsel :hilarious::dummy:

Hadde hjemmefødsel, men måtte fraktes til sykehus pga fastsittende morkake. Det ble litt styr og jeg endte med å måtte til sykehus uten far og baby. Så i en småforvirra barnefar sin varetekt fikk ungen både smokk og sko før han var 3 timer gammel :wacky: Ingen problemer med amming
 
Ble anbefalt å gi smokk da jeg fikk brystbetennelse etter 2 uker og måtte sove på sykehuset noen dager. Han er nå 9 mnd, og bruker den heldigvis bare når han skal sove :)
 
Hu fikk smokk føsrte dagen på sykehuset, vi begynte å amme når hu var 2 dager, er ikke noen smokkunge fordet :)
Hu var på intensiven i 5 dager, så der hadde hu smokk til alle undersøkelser, og fikk utenom å, men var ikke så intressert, da vi kom hjem nekta hu [emoji28][emoji849]
 
Noen uker gammel... Tok den først når hun var 5 mnd..
 
Starter med begge to da de var ca 10 dager gamle. Yngstemann ville aldri ta den da, selv om jeg prøvde alle slags merker. Hadde jeg visst at han ikke kom til å ta den hadde jeg prøvd tidligere. Kanskje hadde det gått da. Nå når han er 8 mnd savner jeg det ikke noe særlig, men skulle gjerne ha hatt det de første månedene [emoji4]

Skal sies at jeg aldri har hatt noe problemer med amminga da. Så har alltid vært helt sikker på at den har vært godt i gang før jeg har tilbudt smokk [emoji4]
 
Back
Topp