Smokk?

Nygravidogglad

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Har babyene deres fått smokk? Jeg er litt usikker på om jeg vil gi smokk for jeg er redd det skal forstyrre nattesøvnen hvis jeg hele tiden må ta den inn hvis hun mister den. Men hun har veldig stort suttebehov og etter fire runder med brystbetennelser er jeg redd den konstante suttingen bidrar til betennelsen. Hva er deres erfaringer med smokk?

Ja. Vi startet med smokk da han var 4 uker. Han bruker den ikke mye, men gjerne etter amming hvis han fortsatt vil sutte. Det tar litt tid å få han til å ta smokken og ikke alltid han vil ha. Vi må også hjelpe til med å holde den på plass så den ikke ramler ut. Sovner han med smokk våkner han ikke av at den detter ut.

Vi sloss for å få han til å ta smokk pga stort suttebehov! Men vi er uenige i dette! Min pupp fungerer visst bra for han som smokk [emoji33]

Er ikke sikkert den forstyrrer nattesøvnen direkte! Mange barn våkner og gråter på natt, men roer seg kjappere når de får smokken!! Jeg tror smokken får ufortjent mye hat!

Sliter hver dag med å venne han til smokk da han suger av meg brystvortene...

Her bruker mini smokk. Synes det fungerer veldig greit. Bruker den når hun skal sove, og spytter den ut når hun har sovnet ordentlig. Våkner aldri på natten for å få den. Vi prøver å holde oss til bruk ved soving og ikke så mye ellers:)

Først: fire runder med brystbetennelse?? Huff!! Jeg fikk brystbetennelse på dag 4-5, men bare én runde, og herregud så vondt det var. Jeg føler med deg!

Min bruker smokk. ikke veldig mye, mest når hun ligger i vogna og noen kvelder. De eneste gangene hun blir sint om hun mister den er hvis hun allerede er våken. Hvis hun allerede sover merker hun ikke noe til det. [emoji4]

Kjøpte inn alle typer fordi vi hadde litt vanskeligheter med å få henne til å ta den. MAM-smokken er favoritten her - den er ikke så ulik brystet og denne "mister" hun heller ikke. Hun tar avent-smokken også (den gjennomsiktige som man får i en eller annen gratispakke), men den er så glatt og kommer ofte ut igjen.

De sutter litt annerledes på smokken enn på brystet. Prøv å stikke tuppen opp mot ganen, over tunga, og ikke rett inn. Må ofte holde den litt inne til å begynne med også, sånn at hun får ordentlig tak på den.

Først: fire runder med brystbetennelse?? Huff!! Jeg fikk brystbetennelse på dag 4-5, men bare én runde, og herregud så vondt det var. Jeg føler med deg!

Min bruker smokk. ikke veldig mye, mest når hun ligger i vogna og noen kvelder. De eneste gangene hun blir sint om hun mister den er hvis hun allerede er våken. Hvis hun allerede sover merker hun ikke noe til det. [emoji4]

Kjøpte inn alle typer fordi vi hadde litt vanskeligheter med å få henne til å ta den. MAM-smokken er favoritten her - den er ikke så ulik brystet og denne "mister" hun heller ikke. Hun tar avent-smokken også (den gjennomsiktige som man får i en eller annen gratispakke), men den er så glatt og kommer ofte ut igjen.

De sutter litt annerledes på smokken enn på brystet. Prøv å stikke tuppen opp mot ganen, over tunga, og ikke rett inn. Må ofte holde den litt inne til å begynne med også, sånn at hun får ordentlig tak på den.

Takk for det :) Brystbetennelser er skikkelig vondt! Overraskende hvor vondt det er faktisk! Jeg har prøvd de fleste kjerringråd for forebygging, men det kommer igjen og igjen. Så nå har jeg lyst å se om smokken hjelper på suttebehovet og dermed gir meg litt pause. Tusen takk for tips, vi kommer nok til å prøve smokk her i huset. :)

Har babyene deres fått smokk? Jeg er litt usikker på om jeg vil gi smokk for jeg er redd det skal forstyrre nattesøvnen hvis jeg hele tiden må ta den inn hvis hun mister den. Men hun har veldig stort suttebehov og etter fire runder med brystbetennelser er jeg redd den konstante suttingen bidrar til betennelsen. Hva er deres erfaringer med smokk?

Startet med smokk når hun var cirka 1uke pga suttebehovet. (Hun brukte meg som smokk de første dagene..auauau!!) Hun får den bare når hun sliten og lei.. kan bli litt sutring om hun minster den, men går fort over. hun spytter den ut når hun sovner...

Her har baby fått smokk fra da han var ca 2 uker. Her brukes den mest i bilstol, vogn når han våkner og jeg ikke kan ta han ut, hvis han stresser på stellebordet e.l., eller hvis han har behov for å suge etter mat. Synes det fungerer fint, hjelper han ofte med å sovne, og har han sovnet ordentlig våkner han ikke av at den faller ut. Men er han frustrert og jeg prøver å bruke smokk må jeg ofte gå å dytte den inn hver gang han spytter den ut.. Har bidratt og ikke hindret nattesøvn her i alle fall ☺

Takk for det :) Brystbetennelser er skikkelig vondt! Overraskende hvor vondt det er faktisk! Jeg har prøvd de fleste kjerringråd for forebygging, men det kommer igjen og igjen. Så nå har jeg lyst å se om smokken hjelper på suttebehovet og dermed gir meg litt pause. Tusen takk for tips, vi kommer nok til å prøve smokk her i huset. :)
Vår vil kun ha den minste fra avent. De andre brekker hun seg av, så prøv den for den er ganske liten:)

Vi har gitt smokk fra lillesnupp var 2.5 uker pga mye magevondt og sugebehov av den grunn. Nå elsker hun smokken, men får kun ha den når hun skal sove, har mageknip, er grinete eller kaver. Hun spytter den ut selv like før hun sovner skikkelig. Her er MAM smokkene for store i silikondelen så hun bare brekker seg av dem. Vi sverger til nuk sine, den nye typen som er bedre ifht tannstilling, men hun tar også avent sine.

Back
Topp