Smokk

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
har dere gitt eller venter dere evt hvor lenge? Jeg har så lyst å gi men blir anbefalt å vente. Ser han hat veldig sugebehov og bruker meg som smokk.

Denne gangen skal jeg gi smokk på sykehuset, venta litt for mange dager sist og da ble jeg en levende smokk i over ett år etterpå ;-)

Mi får ikke smokk, men sutter på tommelen/hånda og er sugeforvirret. Skjønner hvorfor det anbefales å vente i allefall:p Men så er det ikke alle barn som blir sugeforvirret heller, og kombinerer amming og smokk kjempegreit:) Du må nesten bare gjøre det du føler er riktig og greit, for det er ingen som kan nekte deg å gi barnet ditt smokk:)

Da jeg fikk min første i fjor, måtte mannen kjøpe smokk på sykehuset. Jeg fikk ikke spist en gang for han skulle absolutt suge hele tiden. Han tok amming med en gang, så jeg var ikke redd for at han skulle bli forvirra. Jeg måtte jo få i meg mat jeg også :-P Kommer til å begynne med smokk tidlig denne gangen også, om ho som kommer nå er lik :)

Vi startet med smokk andre eller tredje dagen på sykehuset sist, bare fordi han brukte meg som smokk.
Det var ikke så lurt egentlig for amminga va ikke bra enda og jeg fikk aldri til den helt etterpå heller. Jeg ble å bruke ammeskjold hver amming i 4 måneder til vi gikk over på flaska.
Nå vet jeg ikke om det var pga smokken da, for han var veldig ivrig på mat og hadde ikke tid å vente på at melken skulle rinne til (=stresset mor når ungen hylskriker hver gang som gjorde at det tok enda lenger tid for melka å kom!), pluss at det virket som at jeg hadde for lite for at han skulle bli mett. Uansett ville jeg nok anbefale å se til at babyen (og du) mestrer ammingen før du begynner med smokken :)
Men når det er sagt så skal jeg innrømme at det ligger en smokk i fødebagen den her gangen og... og jeg skjønner frustrasjonen over å være babyens smokk.... :(

Vi bruker litt smokk på våres jente på 4 dager, ellers ble hun hengende fast på meg.. Jeg ble anbefalt det på sykehuset.. Ellers gjør man jo ikke annet.. Mi Har ett veldig sugebehov, sutter på omtrent alt.. Finger, hånd, halsen min.. Men hun får den bare når jeg ser hun trenger å finne roa :)

Vi startet når han var 1 uke. Gikk/går helt greit uten på dagen, men på natta brukte han meg som smokk og jeg ble veldig sår. Så jeg hadde et lite sammenbrudd ei natt når jeg var skikkelig sliten og sår. Så da sto jeg opp og kokte smokker. Etter det har vi sovet bedre alle sammen;)

Sist hadde jeg med smokk på sykehuset som han fikk teste den tredje natten og siden har han hatt den! Følte jeg gjorde noe ulovlig da for de var veldig klare på at de anbefalte å vente til ammingen var ordentlig etablert, helst noen uker, men jeg var veldig glad jeg gjorde det for det ble mye roligere og puppene fikk helet litt :)

Denne gangen skal jeg gi smokk på sykehuset, venta litt for mange dager sist og da ble jeg en levende smokk i over ett år etterpå ;-)

Been there, done that :p her blir det smokk tidlig. Har ikke mulighet til å være levende smokk denne gangen siden jeg studerer og det er en smule upraktisk med en som nekter å sovne uten puppen. Pappaen kommer til kort der :p

Mine har fått allerede på sykehuset. Ikke hatt noe problemer. Men er jo stor forskjell på unger da.
Tenker vi tar med smokk denne gangen også på sykehuset

Her fikk han smokken dagen etter fødsel og det gjorde vi med førstemann også. Passer på å tilby pupp først og ikke bruke smokken for mye, men viktig for meg at dem venner seg gradvis til den fra første dag for jeg vil ikke brukes som smokk, og det er veldig greit at far har et alternativ til å roe ned om puppen ikke befinner seg rett ved :D

For ikke å snakke om risikoen for at dem tar seg en tommel istedenfor om dem ikke blir tilbudt smokk, og tommelbarn vil jeg ikke ha :p

Hadde kjempe dårlig samvittighet da mannen klokken 0630 måtte ut og kjøpe smokk på sykehusets siste natt. Men det har fungert utmerket her. Han bruker det i stedet for meg når han er ferdig spist. Hvis ikke ville han blitt hengende på puppen. Han hr ikke blitt sugeforvirret :)

Med første så gav barnepleierne på nyføddintensiven gutten smokk første natta da han hade stort sugebehov , han blev matet med sonde så amminga va ikke startet ,men gikk veldi fint å starte opp amming :)
Den her gangen gav jeg lisjmor sutte andre natta då ho brukte meg som smokke og jeg blev sår og fikk melkeproduksjon til sikkert 10 babyer :o men fulgte med på om hun bkev forvirret eller om hun ammet dårligere og allt gikk fint :)

Jeg sniker fra september, men lillegutt strever litt med å få tak rundt brystvorten, noe han har strevd med siden fødsel for snart 5 uker siden. På barselhotellet fikk jeg ammeskjold som fungerer kjempefint, og jeg er så glad for at jeg kan fullamme han.

Vi introduserte smokk allerede første natten hjemme da han brukte meg som smokk. Må har vi så smått begynt å vende han av skjoldet og han blir flinkere og flinkere til å suge uten. Så smokk trenger ikke å ødelegge ammingen ;)

Back
Topp