Smokk

Begynte etter noen dager bare. Hadde veldig sugebehov og så lenge ammingen gikk bra var det ikke noe i veien for å gi henne smokk :)

Mi fikk dagen vi kom hjem fra sykehuset! Så lenge ammingen går bra og du har fått melk, var det ingenting i veien for å gi sa de til meg:)

Begynte på sykehuset. Men han er ikke noe særlig fan. Kan like å ha den litt i bilstolen og vogna, men har ikke så stort behov for den egentlig.

Begynte når han var halvannen uke. Da var ammingen greit etablert. Hadde voldsomt sugebehov så hadde fått suge endel finger før det. Veldig fint å kunne bruke smokk nå.

Etter to dager! Ble absolutt ikke sugeforvirret :)

Vår fikk smokk i korte perioder i forrige uke når jeg var sår på brystene og trengte en pause. Nå har sårene grodd nesten helt så nå bruker vi ikke tutten mer :) ønsker ikke å bruke det da det var vanskelig for de 2 eldste å slutte med den...

Sniker fra oktober ;) Med nr 1 ventet vi over en uke fordi de anbefalte oss det, men med nr 2 og 3 fikk de smokk på sykehuset, dagen etter de var født. Kommer til å ta med smokk denne gangen også :)

Begynte med den da han var et døgn gammel. Han har et enormt sugebehov, og jeg ville unngå å bli veldig sår før melken kom. Nå er han en uke gammel, melken renner i strie strømmer og han legger godt på seg. Så har ikke vært noe problem at vi begynte tidlig med smokk :)

Vi begynte i går fordi hun hadde gjort meg så sår ved å suge hele natten. Hun er 14 dager i dag. Men vi kommer bare til å bruke den til nød.

Begynte på dag to på sykehuset. Har ikke vært sugeforvirret i det hele tatt. Gutten sutter hele tiden og er allerede avhengig av sutta.

Får babyen smokk? Når begynte dere med smokk i så fall?

Vi begynte med det forrige uke, pga magesmerter og plager hele døgnet. Det virker greit. Hun sovner gjerne med den om natten også, det har hjulpet henne veldig med å finne roen, får ikke hylepanikkanfall. Så lenge det hjelper henne, så er det fint. :) hun var bikket tre uker da hun fikk første gang.

Vi begynte på dag 6. :) Ammingen var godt etablert så tenkte det gikk fint og det gjorde det. :)

Han var 2 uker ca, trengte en pause da han har ekstremt sugebehov.

Begyntebmed smokk etter en ukes tid :)

Back
Topp