Smokk

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Tuppa her fikk seg ny smokk idag og den tar hun kjempe godt, men så nå at d sto fra 3mnd... Har d noe å si? Noen som vet? Er d pga de er større? Eller er d for noe annet?? :) kan vi bare bruke?

Vi har startet å bruke nyfødtsmokk til vår lille. Vi bruker avent sine smokker. Men ja det er str på smokken de snakker om når det er fra en gitt alder.

Tuppa her fikk seg ny smokk idag og den tar hun kjempe godt, men så nå at d sto fra 3mnd... Har d noe å si? Noen som vet? Er d pga de er større? Eller er d for noe annet?? :) kan vi bare bruke?

Så lenge hun tar smokken gjør det kanskje ikke noe... Her ble alle smokker for store... Lillegull brakk seg når han fikk de i munnen. Kunne bruke avent sine mini smokker da, fra 0-3 mnd. Og så har jeg kjøpt en som skal være bra for tannstilling i dag... Den så litt annerledes ut og var mye mindre enn de andre, men fra 0-6 mnd. Spent på å se om lille tar den :)

Har ikke noe å si hvis babyen tar den har jeg hørt! :)
Hva gjelder tenner og tannstilling fikk jeg beskjed om at det heller ikke har noe å si så tidlig - de har jo ikke tenner;)
Tar min smokk, hvis han noen gang kommer ut, vil jeg teste hvilken han tar best - ut fra hans reaksjon. Bare glad om han tar smokk jeg:p

Hvis hun ikke spytter den ut kan dere bruke den ja.
Vi har prøvd 5 forskjellige, men frøkna nekter plent å forstå hva den gummigreia gjør. Er ganske frustrert, hun hadde roet seg mer med smokken. Men skal ikke gi opp å prøve!

Vi har prøvd nyfødt smokk fra mam fra apotek, fra 0-2 mnd og fra 0-6 eller 2-6 mnd. Den minste gikk bedre enn den store, men han bare spyttet ut, pluss den dekket nesen. Orker ikke drive og dytte inn smokken hele tiden, men hvis han vil ha senere får han gjerne det.

Har sett etter Tommy Tippee smokker, noen som har sett?

Last edited:
Det spiller ingen rolle. En pupp er jo mye større enn en smokk uansett. ;) enkelte babyer tar de større smokkene lettere fordi de sitter bedre i munnen på dem. :)

Storebror klarte ikke få vakum på slike vanlige moderne smokker, så etter evig lenge og å ha prøvd mange forskjellige fant vi slike runde store gamle. Men han og ville ha nr 2 (antar fra 6 mnd), ikke de minste....

De selger de på to butikker litt fra her. Babycomfort :p problemet ble jo når vi ikke fant noen smokker og butikkene var stengt :s

Hvor kjøper du dem? :)

Jentungen min tok bare slike for 6 år siden. Da fant jeg dem på noen få apotek. Men kanskje de har dem på barn&utstyr type butikker?

Hvor kjøper du dem? :)
Vi fant de kun på to butikker, en i Molde og en i Ålesund. Begge babycomfort. Men mulig de kan bestilles? Jeg finner de når jeg søker på cherry pasifier ;) i verstefall tar du en telefon til babycomfort og hører om de kan sende ;)

Back
Topp