Smokk?

Lykke90

Flørter med forumet
Har dere fordeler og ulemper med bruk av smokk? Lurer på om jeg skal gi min 5 uker gammel gutt smokk eller ikke, da han ikke har noe enormt sugebehov :-) takker for svar!

Fordel: støydemper, gir mor litt fri ;)
Ulemper: er vel ikke helt bra for tennene i lengden, avgengighetsdannende

Vi har bare hatt positivt med smokk, det var heller ingen problem å slutte så lenge vi var konsekvente og pratet lenge om det i forveien;)! Det eneste jeg kommer på som var litt dumt var at i starten våkner hun når hun mister den hvis hun ikke sover tungt nok :) men vi ville ikke vært foruten smokken!

Ble litt sånn dumt skrevet det der; litt se tilbake til storebror og litt nåtid med lillesøster :-p

Jeg avventer og ser an behovet, er en mnd gammel idag;) men heller smokk en fingre ol;)

Jeg har alltid vært kjempe-negativ til smokk, men dette var før jeg fikk prinsen. Han har et voldsomt sugebehov, og jeg var konstant smokk for ham de første 2 ukene. Vi ventet til vi var sikre på at ammingen gikk bra, og så fikk han smokk etter måltid for å slappe av. Han sover uten, sovner uten og vi passer på å ikke bare bruke den som støydemper, men når han virkelig trenger den. Vi vil nok også prøve å slutte med den tidlig, men den kampen tar vi om et år eller 2 :)

Fordeler: man kan ta den fra de men ikke ta bort tommelen/hånden. :p minste her er ofte sutrete("kjeder" seg fort), og tutten hjelper på slik at han roer seg. Jeg slipper stå opp flere ganger om natten for å gi mat(han kan våkne 3t etter forrige mating, men får tutten og kan plutselig sove 2t til).

Ulemper: må avvennes, men hadde ikke problemer med dette med eldste, så håper det går fint med de to yngste :p og det er litt dyrt med tutter!

Vi har alltid vært klar på å ikke å begynne hvis ikke det er ett så stort suttebehov at det går ut over meg. Dvs konstant amming omtrent. Det har det ikke vært.vi ammer hver 1 1/2 til hver 2 time ca og det går bra for meg:D ser ikke grunn til å innføre det så lenge ikke tommelen plutselig finner veien inn i munnen. For det er som de andre sier lettere å avvenne med smokk enn tommel;)

Vi har bare hatt positivt med smokk, det var heller ingen problem å slutte så lenge vi var konsekvente og pratet lenge om det i forveien;)! Det eneste jeg kommer på som var litt dumt var at i starten våkner hun når hun mister den hvis hun ikke sover tungt nok :) men vi ville ikke vært foruten smokken!

Signerer under her!
Var ikke noe problem med å slutte med storebror her heller.
Og kun fordeler ellers :) minstemann tok smokken da han var bare 3 dager (tror jeg)..og helt fantastisk er det. Han slipper taket når han sover og når han vil ha mat. Ellers har fingrene sluttet å gå i munn :D

Back
Topp