Smokk

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Bruker deres smokk? Når tenker dere å slutte med den? Vesla her vil ikke ha smokken utenom soving. Nå de siste dagene har hun begynt å våkne ofte for å lete etter smokken, når hun finner den kan hun ligge i en time å leke med den :/

Bruker smokk her ja. Ikke planlagt noe for slutt enda.. Bruker den kun til soving og den bor i senga sammen med kosen.

Nei, ville ikke ha heldigvis:)

Bruker smokk her ja. Ikke planlagt noe for slutt enda.. Bruker den kun til soving og den bor i senga sammen med kosen.

Her bor også smokken i senga. Lurte på om jeg skulle prøve å få ho til å slutte allerede siden den bare blir lekt med likevel. Men er jo livredd for at ho skal sove dårligere da så vet ikke om jeg tør :p

Her bor også smokken i senga. Lurte på om jeg skulle prøve å få ho til å slutte allerede siden den bare blir lekt med likevel. Men er jo livredd for at ho skal sove dårligere da så vet ikke om jeg tør :p
Her leker han ikke med den, bruker den bare akkurat når han sovner. Hende jo innimellom han våkner og må få smokk, men ikke noe stort problem, så lar han bare ha den :)

Mi brukte smokk i 2 mnd, så sluttet hun og etter et par uker fant totten istedefor. Den finner hun selv på natten så det er veldig greit :) Storebroren brukte smokk og han måtte jeg opp å gi smokken på natten fra jeg sluttet å amme ved 10 mnd og til han var ca året. Da hadde han lært seg å finne den selv i smokkesnora :)

Mi brukte smokk i 2 mnd, så sluttet hun og etter et par uker fant totten istedefor. Den finner hun selv på natten så det er veldig greit :) Storebroren brukte smokk og han måtte jeg opp å gi smokken på natten fra jeg sluttet å amme ved 10 mnd og til han var ca året. Da hadde han lært seg å finne den selv i smokkesnora :)
Har vurdert smokkesnor, men han får den sjelden inn rette veien uansett :p

Har vurdert smokkesnor, men han får den sjelden inn rette veien uansett :p
Her brukte han smokk med snor fra fødselen av (han mistet den hele tiden og jeg var lei av å vaske og koke den hver gang). Og han hadde den på dagtid innimellom også, så da lærte han seg den greit :)

bruker smokk her, har ingen tanker om når det skal avvennes, blir iallefall ikke på lenge ennå, ser ikke noe problem i det :)

Min har funnet den selv fra ho var 5 mND, har 3 smokker strødd rundt :p men er først nå det har blitt et problem..

Bruker deres smokk? Når tenker dere å slutte med den? Vesla her vil ikke ha smokken utenom soving. Nå de siste dagene har hun begynt å våkne ofte for å lete etter smokken, når hun finner den kan hun ligge i en time å leke med den :/
Kanskje ikke smokken som er problemet? Hadde hun vært trøtt nok hadde hun vel sovnet?

Her begrenset vi bruk på dagtid når han nærmet seg 1 år. Brukte smokk til han var 3,5 år på natten, men så lenge det var kun til å sovne så syntes jeg det var greit. Og praktisk. Til slutt gikk jo sugebehov over og første natt uten smokk jeg helt smertefritt (på ferie).

Kanskje ikke smokken som er problemet? Hadde hun vært trøtt nok hadde hun vel sovnet?

Her begrenset vi bruk på dagtid når han nærmet seg 1 år. Brukte smokk til han var 3,5 år på natten, men så lenge det var kun til å sovne så syntes jeg det var greit. Og praktisk. Til slutt gikk jo sugebehov over og første natt uten smokk jeg helt smertefritt (på ferie).

Hun sovner veldig fint og sover stort sett rolig frem til 22.30. Da kan hun ligge å leke med smokken I opptil 2 timer..

Bruker smokk ja. Eldste slutta da han var 4 (!!), håper at de to yngste slutter tidligere. Prøver å holde det til kun soving.

Ja, bruker smokk. Blir nok en stund til vi forsøker å slutte. Veldig greit å ha synes jeg :)

Vi bruker smokk.. Hadde en periode han ikke ville ta den.. Men glad han tok de igjen, så slapp jeg å bli brukt som smokk.. Har ingen planer om å slutte ennå.. Bruker den mest når han er trøtt/grinete eller skal sove.. Veldig greit å ha noe som kan roe han ned..

Bruker smokk når hun sover, men når hun våkner så lar vi bevisst smokken ligge igjen i senga. Syns ikke det er så ille med smokk da, ingen som ser det ;)

Her bruker begge smokk. Fikk det av nyfødtintensiven. Tenker å begynne avvening i løpet av neste år. Starter begrensningene når den verste tannfrembruddsperioden er over.

Eldstemann på 2,5 år bruker tutt enda. Men nå kun i senga eller på lang kjøretur (flere timer). Vi får se hvordan det går, men til 3 år har jeg ikke problemer med (med så lite bruk).

Bruker ikke smokk ;)

Back
Topp