Smokk

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Hei jenter bare lurer på bruker dere smokk på bebisene deres? Å når begynte dere med d? Jeg er på barsel nå å babyen min er 3 dager gammel . Her på sykehuset anbefalte de å ik begynne med smokk før etter 14 dager pgr de vil at melkeproduksjon skal komme ordentlig igang. Men har oxo lest at smokk er bra i forhold til krybbedød. Er dette noe jeg behøver å tenke på ? Vi reiser hjem i dag. Gjør det noe om jeg venter 14 dager før jeg benytter smokk?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg begynte med smokk med en gang :) Amminga gikk super likevel! :) ;) Jeg bare passet på å aldri bruke den som substitutt for pupp, kun som hjelp til å roe han ned når han skulle sove etter måltid, eller for å "kjøpe tid" under stell og andre ting som må gjøres når lille er utålmodig. Men han sugde mye, hardt og godt på puppen rett etter fødsel, så jeg følte meg trygg på at han klarte å amme.

Nå er han ikke så veldig glad i sutten, men den kan fortsatt brukes til å roe han ned ved behov.

Her kom jenta ut nærmest med totten i munnen, og det vil jeg ikke ha noe av, så puttet inn en smokk så fort som mulig:) Melka spruter og jenta suger aldeles utmerket, og da går det jo an. Tenker man må se an barnet sitt, men for oss var det veldig naturlig å begynne med det samme.

Her ble smokken introdusert alt første kvelden ,8 timer etter fødselen ;) hun har ingen problem med og ta puppen og legger godt på seg tror jeg :)!!!

Her da de ingenting på sykehuset,gjorde ingenting så lenge baby hadde greit sugetak da.

Mi er tre og halv uke nå. Og først nå jeg vurderer smokk, siden hun har begynt nå å ville bruke meg som smokk

Jeg begynte med smokk i går (da var hun 2 dager), jeg har fått melk og hun spiser hver 4.time gjennom døgnet. Smokk brukes etter måltid og når hun er våken og vil ha den. Vet det ikke er lurt å gi de smokk med en gang, HVIS det skulle ødelegge for ammingen. Men prøvd deg frem og la baby bare bruke den litt. Hopper den over måltider,må du heller legge den til puppen oftere.. Lykke til! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte når vi kom hjem fra sykehuset. Melken renner så han får nok mat.. og bruker smokken når han skal roe seg etter måltid osv - ikke om det er en sjanse for at det er mat han vil ha :-)

Sendt fra mobilen.

Hei jenter bare lurer på bruker dere smokk på bebisene deres? Å når begynte dere med d? Jeg er på barsel nå å babyen min er 3 dager gammel . Her på sykehuset anbefalte de å ik begynne med smokk før etter 14 dager pgr de vil at melkeproduksjon skal komme ordentlig igang. Men har oxo lest at smokk er bra i forhold til krybbedød. Er dette noe jeg behøver å tenke på ? Vi reiser hjem i dag. Gjør det noe om jeg venter 14 dager før jeg benytter smokk?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg begynte å gi smokk når jeg kom hjem med nr 1 (etter 3 dager).. men de to andre har jeg tatt det med på sykehuset og de har fått det fra dag 1;):)

Siden du ammer, så bør du bare passe på at babyen ammes når den skal..og evt gi smokk etterpå :)

Vi begynte med smokk nå i helgen, da var han en uke gammel. Følte nesten vi måtte introdusere den nå da han så til de grader brukte meg som smokk, spesielt på nattestid. Jeg ville nok ikke introdusert den enda hvis han ikke hadde så stort suttebehov. Han har tatt brystet greit fra første stund, og melken kom fort hos meg, så jeg følte meg veldig sikker på at introduksjon av smokken ikke kom til å bli noe problem ;) Han spiser fortsatt like ofte og tar ikke til takke med smokken hvis han faktisk er sulten, han vet å gi beskjed hva det er han vil ha :P

introduserte smokk allerede dag 2 tror jeg det var, hun brukte meg som smokk fra starten av og jeg ble fort sår, men hun ammer bra, jeg sørger alltid for å være sikker på at det ikke er mat hun vil ha før jeg gir smokken, det er mest for innsovning og forsøk på å roe f.eks ved stell, men hun er ikke sånn superglad i den enda da, den funker noen ganger og noen ganger ikke :-)

Her begynte vi me sutt på dag to. Suttebehovet var så sterkt at ho ville bare ligge med puppen heeeeele tia. Amminga går fint og sutt brukes etter måltid

Back
Topp