Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei, har dere tips til hvordan jeg kan få mitt lille spedbarn til å bruke/like smokk?
Jeg synes smokkene beregnet for 0-3 mnd er altfor store, det virker som om hun brekker seg når jeg prøver å gi henne smokken.
Spent på om du får noen gode råd. Har samme problemet her. Men er noen ganger suger han litt på den, så foreløpig prøver jeg å gi han den flere ganger daglig. Han blir litt og litt flinkere
Har egentlig ingen råd å gi. Her bruker prinsessa det kun av og til hvis hun er litt urolig rett før hun sovner. Da tar hun smokken. Utenom er hun helt uinteressert... Gjorde ingenting spesielt for å få henne til å ta smokken heller, bare gir den når jeg ser hun begynner å smatte på hendene sine.
Hos oss er den eneste smokke som funker MAM smokken prøv å dytte tuppen opp i ganen på babyen, da kan det hende at den skjønner at den skal suge ellers så kan du tromme forsiktig på smokken mens han har den i munnen.
Holder litt igjen i starte så han ikke får den kastet inn i munnen, når han har et godt tak holder jeg forsiktig over smokken så han ikke suger den ut, om du skjønner hva jeg mener trur også størrelse har mye å si, har ikke brukt noe nyfødt smokk kun brukt den fra 0-6 måneder og først nå når han er en månde han tar den i lengre stunder av gangen. det går bedre å bedre her i all fall lykke til!