Smokk

Oktoberjenta

Elsker forumet
Har dere tenkt å pakke det med til sykehuset? Jeg hadde egentlig bestemt meg for å la vær, men nå ble jeg usikker. Og koker dere det før dere pakker ned?

Jeg skal ha med, er ikke sikkert jordmødrene og barnepleierene er så fornøyd med det, men kommer helt sikkert til å bruke det med en gang j er hjemme uansett... Å de har jo ikkeno med det :)

Silje :-)

Nei, jeg skal ikke ha det med :) Jeg synes det er best og lurest å ha ammingen under kontroll før smokken kommer inn i bildet (har brukt smokk med begge de to andre, så rekner med det blir det denne gangen også, om han vil ha den :))

Hvis du likevel vil ha med deg smokk er det jo absolutt lurest å koke den først :)

Nei tar ikke med smokk, til sykehuset. skal nok klare oss noen dager uten hvertfall.

Tror ikke jeg tar med, tok ikke med sist, men begynte når vi kom hjem,
Tar jeg med koker jeg den først :)

Tar ikke med meg smokk på sykehuset! Her brukte ikke lille frøkna smokk heller! Så prøver først uten:)

Ja, skal ha den med. Ikke sikkert jeg får bruk for den, men lillebror skal bruke smokk etterhvert! :D Gull verdt å ha "av-knapp"! :D

Nei det tar jeg ikke med. Begynte med smokk etter ammingen var i gang sist og det fordi han gråt i timesvis hver kveld. Skal prøve uten først denne gangen og.

Kommer ikke til å ta med smokk. Vil gjerne være helt sikker på at ammingen er etablert før vi evt. introduserer den.
Storesøster begynte vel med smokk da hun var 1-2 uker gammel. Lillebroren begynner nok tidligere, om han vil ha den, men vi klarer oss nok noen dager på barsel uten.

Ville kokt den, ja, skulle jeg hatt den med ;)

Tar ikke med smokk ;)
Hadde ikke med smokk sist heller, men da jeg endelig fikk se Thale hadde de allerede gitt henne en på nyfødtintensiven. De sa hun hadde et stort sugebehov.
Slet med amming sist og måtte gi opp etter 6uker, ikke nødvendigvis noe sammenheng med smokkbruken men hvorfor risikere noe?
Tenker det ikke er sikkert at det blir smokkbruk her i huset i det heletatt, ser ann behovet først.
Thale sluttet med smokk da hun var 10mnd forresten, ryddet de bort da hun bare drev å lekte med de ;)
Tror det var noe av det smarteste jeg gjorde ang den smokken, da var jo sugebehovet long gone uansett :) :)

jeg hadde ikke med smokk sist, å jeg hadde en guttunge som skrek fra han kom ut til hele oppholdet på sykehuset
det var forferdelig slitsomt å d ga seg ikke da jeg kom hjem heller.

så mulig jeg tar med smokk denne gangen, å ser ann behovet eventuelt.
til jeg har fått igang ammingen.

å ja,koker smokken;)

Nei, blir ikke å ta med smokk. Vil tro vi skal bruke det etterhvert, men sist begynte vi når jenta vår var rundt 5 uker i forbindelse med at vi skulle ut å fly. Hun hadde ikke behov for det før, men det kan jo bli helt annerledes denne gangen, så blir å koke klart og ha når vi kommer hjem, sånn i tilfelle hun trenger det..

Kan være.... Har ikke tenkt så langt. Sist stappa de smokk i jentungen så fort hun var ute, for å trene opp sugeevnene. Så om mini MÅ ha, så får man det jo der :p

Ja,her er smokken med til sykehuset ;)

Ja, jeg tar med :) Ikke sikkert den blir tatt i bruk der, men tar den med i tilfelle :)

Back
Topp