Smokk

Junie

Glad i forumet
Jeg håper vår lille prins vil godtta smokk/flaske, men er litt usikker på når vi skal introdusere han for smokk? Når er ok å begynne? Vil jo ikke forstyrre ammingen, og IKKE vente for lenge slik at han nekter....

Tobias fikk smokk akkurat nå hehe-.. litt moro å se på at han prøver å suge på den hehe. Han har et enormt sugebehov og suger seg fast i det meste, har alle fingrene inne i munnen. Tror ikke det ødelegger for noe amming her, men han får den ikke hele tiden da, men på natta kan det være kjekt

Vanskelig problemstilling det med NÅR en skal begynne - men jeg tror det er lurt som Trine har gjort,
å gi smokken når du merker at suttebehovet er større enn sulten[;)]

Tenker at om knøtten begynner å sutte på fingrene så vil jeg bytte ut fingrene med smokk en liten stund, iallefall så h*n får vennet seg til den[;)]

Jeg hadde med smokk på sykehuset. [:D] Genialt [:)]

Hei! Jeg ville spurt på helsestasjonen hvis jeg var deg. Jeg fikk vite på sykehuset av en barnepleier som jeg hadde stor tiltro til at min lille prins hadde stort sugebehov og kunne godt begynne med smokk. Han fikk også brystmelk på flaske den siste dagen og den tok han godt imot. Smokk behøver ikke ha en innvirkning på amminegen men det kommer ann på hvordan ammingen går. Derfor ville jeg spurt på helsestasjonen.
Lykke til!

ORIGINAL: MsMarte

Jenny Otheliahar stort sugebehov, det fikk vi vite lenge før hun var ute av magen. Fødselslegen som tok ul på meg sa tidlig at den bebien kom til å trenge smokk tidlig, etter han så henne kun med hånda i munnen hver gang...

Første natta på sykehuset hadde hun ikke smokk, men vi kjøpte det dagen etter. Hun tok den på sykehuset, men så snart hun kom hjem gjorde sambo henne avhengig av puppen. For hver gang hun gapte sa han at hun var sulten.. Så nå er jeg en levende smokk.,[&o]

Hverken flaske eller smokk tar hun.. ser ut som det verste hun har fått inn i munnen.. Puppen er vist det beste.. Ligger å koser alt for ofte![:o]

Som om jeg skulle ha sagt det selv. Her begynte vi med smokk altfor sent, så den vil hun ikke ha...[:(] Men jeg har ikke gitt opp enda... I'm not a quitter!!!!!![:)]

Prøv Nukk smokk (den minste). Iselin vil heller ikke ha "vanlig" smokk. Hun har hatt stort sugebehov hele tia. Fikk smokk 2. natta på sykehuset.

Har brukt litt flaske også (Dr. Brown) for å venne henne til det, men hun får det ikke ofte. Mer jobb å få ut maten av puppen, og jeg vil ikke at hun nekter å ta pupp fordi det er enklere for henne med flaske..

Kristoffer fikk sutten den dagen vi kom hjem fra sykehuset. 4 dager gammel var han da. Han lurte mammaen sin opp i stry. Trodde han var sulten jeg, men det var bare suttebehovet. Han suttet på fingrene med det samme han så dagens lys. Det har ikke påvirket ammingen at han bruker sutten.

Hvis man føler at amminga er under kontroll, så burde det ikke være noe problem å begynne med smokk. [;)]
Vi begynte med smokk for en liten uke siden, som er ekstra trøst.. [:)]
Hun mister den ofte, men roer seg med den... heldigvis! [:D]

På barselhotellet lå jeg å ammet hele den første natta. Trudde hun trengte smokk å spurte JM om di hadde. De hadde ikke det å så litt rart på meg. Ungene må ikke forstyrres di første 8 ukene med smokk da dette forstyrrer amme suge teknikken sa hun. Vel nå har jeg kjøpt smokker på apoteket vel å merke og disse er spesial laget for å ikke forstyrre ammingen. De ser rare ut men det skal bli kjekt å teste dem ut.

Lykke til [:)]

Matilde tar både smukk og pupp og flaske hun. Men det er nok puppen som er best her også[:D]

ORIGINAL: madonna

På barselhotellet lå jeg å ammet hele den første natta. Trudde hun trengte smokk å spurte JM om di hadde. De hadde ikke det å så litt rart på meg. Ungene må ikke forstyrres di første 8 ukene med smokk da dette forstyrrer amme suge teknikken sa hun. Vel nå har jeg kjøpt smokker på apoteket vel å merke og disse er spesial laget for å ikke forstyrre ammingen. De ser rare ut men det skal bli kjekt å teste dem ut.

Det hørtes rart ut..
mens andre steder får barna smokk av sykehuset[8D]

Småen vår fikk iallefall smokk lenge før han var 8 uker - han ble ammet og flasket litt omhverandre fram til han var 8mnd - da ville han ikke ha puppen lengre, men da var jo jeg gravid, da[8D]

Prøvde smokk idag, han godtar den i korte perioder og roer seg når han skriker mye... [:)] Supert! Neste steg blir da flaske.... Takk for innspill! 

Elste mor her ville ikke ha smokk,men foreløpig så tar den minste smokken inni mellom. hadde med til henne på sykehuset.
Enn hører så mye  rart og forskjellig, stoler på meg selv her[;)]

i dag fekk julie smokk for første gang og den falt i smak. ho hadde nettopp fått mat og ligge då til vanlig å kosesutte i minst en time på puppen. blir en del spytting av melk då, så eg trur ho syntes det var godt å kunne sutte og kose uten at det kom mat.[:D] virka sånn iallefall.

ORIGINAL: Amamma

Matilde tar både smukk og pupp og flaske hun. Men det er nok puppen som er best her også[:D]

samme her :)

Vi hadde på forhånd bestemt oss for IKKE å introdusere smokk for Sondre.
Og på sykehuset (barselmøtet) sa jordmoren med streng stemme at det bare er dumt å introdusere smokk så tidlig!

Sondre har et enormt suttebehov, og bruker dessverre med som smokk [:(]
Derfor har vi nå prøvd med maaange forskjellige smokker, men han nekter!
Skulle virkelig ønsket at han tok smokken ja!

Ja det er rart. Irriterende at de sier så mye forskjellig. Ikke rart det blir forvirring.

ORIGINAL: ~Fiorellina~

ORIGINAL: madonna

Det hørtes rart ut..
mens andre steder får barna smokk av sykehuset[8D]

Småen vår fikk iallefall smokk lenge før han var 8 uker - han ble ammet og flasket litt omhverandre fram til han var 8mnd - da ville han ikke ha puppen lengre, men da var jo jeg gravid, da[8D]

ORIGINAL: maiblomst

Kristoffer fikk sutten den dagen vi kom hjem fra sykehuset. 4 dager gammel var han da. Han lurte mammaen sin opp i stry. Trodde han var sulten jeg, men det var bare suttebehovet. Han suttet på fingrene med det samme han så dagens lys. Det har ikke påvirket ammingen at han bruker sutten.

Signerer [;)]

Her måtte jeg ty til smokk,som andre nevner så brukte han puppen som smokk..å ble raskt rød da..så jeg ga han smokk når jeg så suttebehovet var større en matbehovet[:)]å han elsker å ligge å sutte å kose med den,sovner godt etterpå!har ikke så langt hatt problemer med amminga vs bruk av smokk her,han tar puppen som han skal[8D]

Back
Topp