Smokk

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som bruker?

Lillemann e jo bare en dag, men er vill etter fingre og har stort sugebehov. Han er veldig flink å suge, og tok skikkelig tak med en gang han kom ut.

Han får mat ca hver 2-4 time, og virker fornøyd. Med sutter og sutter på fingre når han er våken.

Skal jeg legge han til oftere for å øke produksjonen min, eller er smokk ok innimellom?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Eg putta smokk i min når han va ein dag. Veldig sugebehov her og. Men innimellom må de nok suge litt pupp og for å få produksjonen i gang. No e min 4 daga og han tar både pupp og smokk fint :)

Min har fått smokk. Stort sugebehov. Brukte minimalt i starten, dvs første 3-5 dagene. Årsaken var at jeg ønsket få melkeproduksjon opp - er jo derfor de i instinktivt suger mye i begynnelsen. Ammet fort en gang i timen fordi han ønsket og på sykehuset nesten hele tiden.
Nå er han straks tre uker. Ammer hver 2.-4. Time alt etter hans behov :)
Innimellom der benyttes smokk, samt ved tilfeller der maten, av div årsaker, må vente litt.... :)

Jeg pakket i sutten dagen etter han kom til, for da lå han å sutta på underleppa si:-p Tok puppen fint med en gang, og ble veldig rolig og fornøyd når han fikk smokken mellom måltider:-) Min første brukte meg som sutt, så er utrolig godt å kan pakke i sutten nå:-) Men er nok sikkert greit å veksle litt i begynnelsen pga. produksjonen:-)

Jeg turte ikke med smokk før jeg var sikker på at melka og sugingen fungerte. Jeg la ha til nesten hver gang han begynte å suge i starten.. Han sugde seg mett på 7 minutter... Men ble fort sulten igjen!

Smokken kom etter 2 eller 3 uker!

-- tasting fra mobil --

Jeg turte ikke med smokk før jeg var sikker på at melka og sugingen fungerte. Jeg la ha til nesten hver gang han begynte å suge i starten.. Han sugde seg mett på 7 minutter... Men ble fort sulten igjen!

Smokken kom etter 2 eller 3 uker!

-- tasting fra mobil --
Sikkert lurt! Forrige gang hadde jeg MASSE melk, og håper jo det gjentar seg, men best å være på den sikre siden ;) Vi får se an behovet om en uke og to :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Veldig sugebehov her og,men jeg har ventet med smokken redd for å ødelegge sugeteknikken og at ammingen ikke skulle gå så bra....
Med de andre jentene har jeg ventet til de var rundt en mnd,men denne gangen måtte jeg ty til smokken onsdag denne uken,rett før hun ble tre uker:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Min har fått smokk. Stort sugebehov. Brukte minimalt i starten, dvs første 3-5 dagene. Årsaken var at jeg ønsket få melkeproduksjon opp - er jo derfor de i instinktivt suger mye i begynnelsen. Ammet fort en gang i timen fordi han ønsket og på sykehuset nesten hele tiden.
Nå er han straks tre uker. Ammer hver 2.-4. Time alt etter hans behov :)
Innimellom der benyttes smokk, samt ved tilfeller der maten, av div årsaker, må vente litt.... :)

Samme som lillespire her. minimalt med smokk nå i begynnelsen for å få opp produksjonen. Bruker den bare for å oppholde henne om hun må vente på maten eller om hun er urolig i innsovingsfasen, da kan det hjelpe med et par sug på smokkren.

Back
Topp