smokk

frk k

Flørter med forumet
Ska du gi barnet ditt smokk? 
hvis du skal, hvorfor?
og hvis du ikke skal, hvorfor?

Hvis jeg skal blir det for å avlaste puppen, dersom han vil ha sutt da. Nytter ikke å ha ungen på puppen 24/7 heller. Mine to eldste har fin tannstilling og slutta med sutt i ok alder så regner med at det går bra nå også:-)

I utgangspunktet: nei.. Jeg er av de som mener at sugebehov skyldes både behov for mat, og ikke minst nærhet/kos.. Men; jeg er slett ikke fanatisk på noe vis. Hvis det viser seg at denne babyen vil ha meg 24/7 , og det vedvarer, så er jeg slett ikke fremmed for å tilby en smokk om det skulle vise seg nødvendig.. Det er selvsagt et argument at de mener at det kan beskytte noe mot krybbedød også.. Men han blir ikke puttet på noe smokk av den grunn.. Ikke alle babyer som vil ta smokk heller..

Ja, lillegutt blir ofte urolig i søvnen, vekker seg selv ved å slå på seg osv - så tilbyr jeg smokk, og han sover som en engel med den på. Om han er sulten, er han flink til å spytte den ut og smatte med munnen for å vise at han vil heller ha melk :) tenkt å kun ha smokk om natta, for å etablere gode døgnrytmer. Er ganske fornøyd med det sålangt.

Back
Topp