smokk?

Kaya

Forelsket i forumet
Bruker deres baby smokk?
Jeg hadde kjøpt noen på forhånd men finner liksom hverken anledning eller behov for å bruke jeg.. er det bare meg eller er det tidlig kanskje?

Her bruker vi smokk siden mini har et enormt sugebehov. Er lettere å vende av med smokk enn hånda som han ellers sutter på hvis han ikke får smokk.

fint å lese det dere skriver, for jeg er jo tross alt "nybegynner" på dette, og begynte å lure på om jeg hadde en unormal baby her.. men kanskje bare han ikke har så stort sugebehov utenom måltidene da, og det er vel sikkert helt greit?..

Her brukes d å smokk pga at han har et sort sugebehov. Synes d e grett å ha den liggans på lur. [8D]

ORIGINAL: Sviskesiri

Da hadde jeg ikke gitt ham det heller!!! smokk er bare stygt! håper snuppa mi snart lærer seg å ta totten så hun slipper å bruke smokk. heldig er du!!!

Hehe, ikke så mye bedre med totten.. Mamma prøvde ALT for å få meg til å slutte, men jeg sutta til jeg var ti (!!) år.. Og totten er ALLTID tilgjengelig.. Jeg kunne tenkt meg at Petter likte smokken, da er det lettere for andre(pappan) å trøste, i tillegg til at han får dekt sugebehov uten at det kommer mat hele tiden. [;)] Meen, stort sett blir Petter sint når vi kommer med smokken, og han tar den bare en sjelden gang. SÅ jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare. "av og til" hadde passet bra. [;)][:)]

min lille gutt vill ikke ha smokken, han spytter den bare ut hvis vi prøver å få han til å ta den...[;)] det er sikkert fint å ikke bruke smokk,  men det blir litt slitsomt når han har så stort sugebehov...[;)]

han bruker litt smokk og håperhan fortsetter, for to av mine andre barn har brukt tommel og det er så utrolig vanskelig å avvenne med den i forhold til smokken.

ja, jeg bruker. kun etter at han har spist. han våkner alltid etter rapen og sovner ikke av seg selv igjen uten tutten...

Jenta mi har stort sugebehov, og jeg ga henne tytt etter 2 ukers tid, når jeg følte ammingen gikk greit.