smokk?

Kaya

Forelsket i forumet
Bruker deres baby smokk?
Jeg hadde kjøpt noen på forhånd men finner liksom hverken anledning eller behov for å bruke jeg.. er det bare meg eller er det tidlig kanskje?

Her bruker vi smokk siden mini har et enormt sugebehov. Er lettere å vende av med smokk enn hånda som han ellers sutter på hvis han ikke får smokk.

fint å lese det dere skriver, for jeg er jo tross alt "nybegynner" på dette, og begynte å lure på om jeg hadde en unormal baby her.. men kanskje bare han ikke har så stort sugebehov utenom måltidene da, og det er vel sikkert helt greit?..

Her brukes d å smokk pga at han har et sort sugebehov. Synes d e grett å ha den liggans på lur. [8D]

ORIGINAL: Sviskesiri

Da hadde jeg ikke gitt ham det heller!!! smokk er bare stygt! håper snuppa mi snart lærer seg å ta totten så hun slipper å bruke smokk. heldig er du!!!

Hehe, ikke så mye bedre med totten.. Mamma prøvde ALT for å få meg til å slutte, men jeg sutta til jeg var ti (!!) år.. Og totten er ALLTID tilgjengelig.. Jeg kunne tenkt meg at Petter likte smokken, da er det lettere for andre(pappan) å trøste, i tillegg til at han får dekt sugebehov uten at det kommer mat hele tiden. [;)] Meen, stort sett blir Petter sint når vi kommer med smokken, og han tar den bare en sjelden gang. SÅ jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare. "av og til" hadde passet bra. [;)][:)]

min lille gutt vill ikke ha smokken, han spytter den bare ut hvis vi prøver å få han til å ta den...[;)] det er sikkert fint å ikke bruke smokk,  men det blir litt slitsomt når han har så stort sugebehov...[;)]

han bruker litt smokk og håperhan fortsetter, for to av mine andre barn har brukt tommel og det er så utrolig vanskelig å avvenne med den i forhold til smokken.

ja, jeg bruker. kun etter at han har spist. han våkner alltid etter rapen og sovner ikke av seg selv igjen uten tutten...

Jenta mi har stort sugebehov, og jeg ga henne tytt etter 2 ukers tid, når jeg følte ammingen gikk greit.

Her er smokken kommet ja..
Han trenger så mye kos, at smokken ble løsningen..
Kan ikke sitte med puppen hele dagen.... [&:]

Ej he prøvd med smokk innimellom helt sia sjukehuset... men det ser ut til at Dennis ikkje vil ha den... hekje helt gitt den opp enda, må ha innkjøp av litt fleire varianter å prøve... [8D][8D] Litt greit å ha smokk til krise situasjoner.. [8|] å det e no ingen som e gira på å passe når han ikkje vil ta smokk da.. [:D][:D][8D]
Begge jentene he hatt smokk.. å guten til ei inne på født i februar tok ikkje smokk før han va 9 uker.. So der e et håp enda... [:-][:)]

Her har vi bestemt oss for at smokk skal vi drøye så lenge som mulig å bruke....Kjøpte to før hanble født for sikkerhets skyld men har enda ikke tatt de ibruk...Og ikke vil vi heller...greit så lenge begge to er enige i det....Er en dårlig uvane å begynne å bruke om det ikke er høyst nødvendig...

Kryssa av for ja, jeg.. selv om det blir lite brukt.. Ho har et stort sugebehov, men får a ikke til å ta smokken helt.. liker best lillefingeren til mamma'n sin.. :)

De ga Julie smokk på nyfødtavd., men hun vil bare ha den av og til. Holder ikke på den så lenge om gangen heller.

Back
Topp