Smokk?

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Bruker alle smokk? Eventuelt noen tips for å få sluttet med den?
Leah har bestandig brukt smokk. Men hun er blitt nå så sykt avhengig av den dumme smokken! [:-] Vi prøver at hun ikke bruker den på dagtid, men av og til må jeg ærlig innrømme at det er vanskelig når hun slår seg vrang fordi hun vil ha den dumme plastikkdingsen..

Oh YES[:@] Her og. Prøver å la den bli liggende i sengen, men den blir fort plukket opp[&:] Her er planen å besøke kaptein sabeltann til someren. Det funket kjempe fint med storebror. Da er han også litt over 3 år og skjønner litt mer av å ha gitt den ifra seg enn han gjør nå.. Vi har et kjempe irriterende problem med smokken og det er at han hele tiden biter på de, må jo bytte de ukentlig fordi de er tygd i stykker[:@] Men har ingen ambisjoner om å få til noe smokke slutt nå, har prøvd å si at vi ikke har fler etter å ha kastet den ene etter den andre pga bitemerker, han blir helt hysterisk og bare skriker etter smokken[8D]

Her er smokkebruken blitt ett mareritt.. Han skal helst ha smokk i munnen til envher tid (hjemme og i bilen)..... og helst 3 i hånden + kosen. Fatter ikke hvordan vi skal kutte på dette da han blir helt hysterisk når jeg prøver meg på at nå trenger du ikke smokk.  Har liksom tenkt at vi skal kutte etter fylte 3, men planen var jo å trappe ned til den tid... altså kun på natten etc.. men vet ikke helt hvordan vi skal få det til. Han må være den værste smokkeungen ever!!! 

ORIGINAL: Marken76

Her er smokkebruken blitt ett mareritt.. Han skal helst ha smokk i munnen til envher tid (hjemme og i bilen)..... og helst 3 i hånden + kosen. Fatter ikke hvordan vi skal kutte på dette da han blir helt hysterisk når jeg prøver meg på at nå trenger du ikke smokk.  Har liksom tenkt at vi skal kutte etter fylte 3, men planen var jo å trappe ned til den tid... altså kun på natten etc.. men vet ikke helt hvordan vi skal få det til. Han må være den værste smokkeungen ever!!! 

Det er like ille her.. og hun sier bare : "sutta kose mamma" med det søteste blikket ever, når hun har blitt "tatt i fra" sutta. eller så sier hun "slappe av sofa sutta mamma" [8|] Utspekulert!!![8|][8|]

Her og var det ekstremt ille! han var en skikkelig smokkas[:o]
Men i sommer på ferietur så "glemte" jeg smokkene hans hjemmer..... han var selvsagt helt hysterisk....  så jeg gikk med på å kjøpe nye til han.... 
Kjøpte nye, også stakk jeg små hull i de med en nål slik att de ikke var like gode.
Han godtok det, men dagen etter så pratet vi om att de kanskje ikke var like god lenger fordi han var blitt for stor, noe han sa seg enig i.
Siden vi var i Kinsarvik og i Mikkelparken ble meg og han enige om att vi skulle ta oss en skogstur for å se om vi fant huset til mikkel slik att han kunne gi smokkene til han.
Vi  fant ett stort tre med ett hulrom i som han puttet smokkene nedi.
Vi sa fint hadet til smokkene og sa att mikkel måtte passe godt på de.
Deretter gikk vi å kjøpte is og premie i kiosken.... og premien var en mikkelbamse.
Han var så stolt!
Men så kom kvelden og han angret bittert[:-] Nok en gang gikk jeg å kjøpte nye smokker til han som jeg stakk hull i....
Men for å få de så måtte jeg få mikkelbamsen..... han byttet villig han.... og så gikk det en time før han kom tassende med smokkene og han heller ville ha mikkelbamsen igjen.
Da byttet vi, og siden har han ikke spurt etter smokk.
Gikk egentlig over all forventning selv om det var litt grining.
Han var i mange måneder avhengig av Mikkel for å sove.... men det har sakte men sikkert dabbet av[:)]

Så mitt tips er å bare hoppe i det, og gjør litt stas utav det med premie[:)]

ORIGINAL: [ellaumbrella]

ORIGINAL: Marken76

Det er like ille her.. og hun sier bare : "sutta kose mamma" med det søteste blikket ever, når hun har blitt "tatt i fra" sutta. eller så sier hun "slappe av sofa sutta mamma" [8|] Utspekulert!!![8|][8|]

He-he, ja da er det vanskeli gå stå i mot... de vil jo bare kose.. hvordan kan man liksom nekte dem det... [8|][8|]

bruker den på natt og på bilturer, og vi er ikke der at vi har behov for å ta smokkeslutt nu.

her er den et marreritt!!

har nå begynnt å forberede henne på at hun skal slutte.. når hun får adventskalenderen så skal vi samle alle smukkene og sende dem til nissen:) og da skal dette gjennomføres og.. det blir sikkert noen tøffe tak de førstedagene, men regner med det går bra:)

Han har aldri brukt smukk, men får varm melk på flaske når han legger seg, og den flaska med melk sliter vi med og venne han av....[X(]
Har liksom ikke hatt hjerte til å kutte den ut enda...

Nei, Emilie har aldri brukt sutt. Jeg var sutten hennes den første tiden, hehe[:)]

Tror mange barn blir veldig avhengig av sutten på denne tiden. Har mange tantebarn jeg har sett dette på. Svigerinna mi fikk si datter til å slutte med sutten før hun var to og et halvt fordi hun merket at hun bare ble mer og mer avhengig av den, og det gikk veldig greit. De sendte dem til kaptein sabeltann[:)]

Går nok greit å slutte når den tid kommer. Lykke til[:)][:)]

ORIGINAL: Marus

Nei, Emilie har aldri brukt sutt. Jeg var sutten hennes den første tiden, hehe[:)]

Tror mange barn blir veldig avhengig av sutten på denne tiden. Har mange tantebarn jeg har sett dette på. Svigerinna mi fikk si datter til å slutte med sutten før hun var to og et halvt fordi hun merket at hun bare ble mer og mer avhengig av den, og det gikk veldig greit. De sendte dem til kaptein sabeltann[:)]

Går nok greit å slutte når den tid kommer. Lykke til[:)][:)]

Jeg hører at det ofte går lettere å slutte enn man frykter...  Slutter gjør de jo. Man ser jo ikke akkurat mange fra 4 år og oppover med smokk.... Ja det er nok sant som du sier at mange blir veldig avhenging i denne alderen. Tenker uansett å vente til han har fyllt 3, da skjønner han kanskje litt mer.... (??) [8|][8|][8D][8D]

Leonora hadde halsbetennelse for ca 2 mnd siden og da klarte hun ikk å sutte på sutten. Når hun ble bedre så spurte hun etter den, men da sa jeg bare at det var sutten som hadde gitt henne aua så da kastet vi den i søpla og ferdig med den saken. Hun hadde jo allerede blitt avvent den uka hun var syk og da gråt hun en god del også om natten fordi hun savnet den. Nå er det historie og gud så deilig det er for hun var så avhengig av den at hun våknet med en gang den datt ut av munnen om natten, måtte ha den på dagen osv. Ser så mye finere tennen er blitt etter at hun sluttet så jeg er glad det ble som det ble selv om det ikke var planlagt[:)]

Føler at hun er blitt så stor uten sutt og bleie

ORIGINAL: Kaspers mamma!

Han har aldri brukt smukk, men får varm melk på flaske når han legger seg, og den flaska med melk sliter vi med og venne han av....[X(]
Har liksom ikke hatt hjerte til å kutte den ut enda...
Der er vi også ja, det er lissom kosen til Kenneth i stedet for smokk. Si fra hvis du har noen tips om hvordan man kutter ut den [:D]

Lille mann her har aldri ville ha smokk. Det hadde vært deilig om han tok smokk som baby, da kunne han ha roet seg lettere. Men nå er det jo veldig deilig at vi slipper å slutte med det. Anbefales å slutte i 3-årsalder i forhold til at smokkebittet da vil rette seg opp igjen. og begrense bruken før den tid. ta den ut for å prate, og få den når det nærmer seg soving eller kosetid. For å slutte er det jo mange som gir den til kaptein sabeltann, sender den til julenissen, henger den på smokketreet i stavanger;).

Jeg skal prøve å få lille babyen i magen til å ta smokk når han kommer, men gruer meg til avvenning om noen år. Lykke til![;)]

Her har hun kun brukt den på natta noen måneder, og i går tok vi den helt vekk! Vi har lenge snakket om at Kaptein Sabeltann skulle få den (sende den i posten), så da bestemte vi oss bare for å gjøe det. Og det gikk så bra[:D] Tok en time ekstra før hun sovnet da. Hun var først litt sint på oss når hun ikke fikk den, men så snakket vi litt og da ble hun litt lei seg, men veldig enig at Sabeltann skulle ha den, hun var jo blitt stor jente nå. Duppen i bhg gikk også fint idag, og nå ligger hun å sover søtt andre natta uten smokken sin. Store flinke jenta vår!!

Så mange flinke barn som slutter uten problemer. Har prøvd meg på både nissen og at han er stor gutt, pluss andre ting, men det er ikke snakk om.
Hjelper kanskje ikke at han og to til er de eldste på avdelngen, 1,5 år eldre enn de andre.. Så blir mye smokk og bleie i bhg også.

Vil bare si at melk i flaske på kvelden for å få sove, uten tannpuss etterpå, ikke er bra for de små melketennene. De skal jo ha de til de blir 5/6/7 år, det varierer jo når de mister de men. Det er noen som får råtne fortenner pga. flaske på kvelden eller natta, enten det er saft eller melk, og det kan føre til tannpine. Men hvis man pusser tennene etterpå ser jeg ikke problemet. Om natta/når man sover har man lite spytt, så den naturlige renseeffekten av spyttet er ikke der sånn som om dagen. derfor er det ekstra ille å ikke pusse tennene før man skal sove. Her har jeg gitt vann til kvelden, når jeg slutta å amme i søvn. Og det kan man jo bytte ut melkeflaska med da. Ha kosestund med melkeflaska etter kveldsmaten, på fanget eller mens dere leser nattahistorie. Og så pusse tenner, og gi vann på flaska.

Jeg er tannlege[;)] derfor ganske opptatt av tennene, og jeg har måttet trekke noen råtne melketenner. Ikke gøy for noen.[&:]

Han får bruke smokk i sengen, i bilen og i vognen. Ikke noe stort stress egentlig, men han er veldig avhengig av smokken de stedene. Kommer ikke til å kutte ut smokk på en stund når vi ser hvor mye han koser seg med den.

ORIGINAL: Thomas toget

Han får bruke smokk i sengen, i bilen og i vognen. Ikke noe stort stress egentlig, men han er veldig avhengig av smokken de stedene. Kommer ikke til å kutte ut smokk på en stund når vi ser hvor mye han koser seg med den.

Gratulerer så mye med en bitte liten baby[:D]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

bruker den på natt og på bilturer, og vi er ikke der at vi har behov for å ta smokkeslutt nu.

Samme her, men han soven også fint i bilen uten smokken, men ikke i senga eller vogna uten

Back
Topp