smokk

FruStina

Gift med forumet
dere som har små som bruker smokk, har dere planer om å slutte?. Anders har jo hatt sår i munnen i flere dager nå, og har ikke hatt smokk siden lørdag, vi lurer på om vi skal forsøke å ta den helt vekk. Samtidig synes jeg det er vanskelig, han har kun hatt den når han skal sove, er syk eller vi reiser langt, og det er stor kos for han, spør om den ofte enda. Hadde i grunn ikke planer om å avvenne før han var 3 år, og forstår bedre hvorfor han må slutte. Ser for meg at dette blir vanskelig i barnehagen (er på småbarnsavdelingen frem til sommeren) og når Emma kommer.

Noen råd, meninger, tips ???

han spurte ikke etter den i kveld, bare kosa med bamsen sin.....ille spennende å se om det fortsetter slik. Føler det fryktelig vanskelig jeg, eneste tegnet på at han faktisk er en liten gutt enda [:(][:D]

gått fint uten smokken videre, veldig stolt av gutten vår. Men i kveld var det vanskelig, han var helt hysterisk når vi skulle legge han, men ikke pga. smokken da. Men når det blir slik, spør han etter den....off

Amelie sluttet på dagen, nå i sommer. Synes det var kjempeleit å ta den fra henne, men det gikk over all forventning!

Hun spurte faktisk ikke etter den mer enn et par dager. [:)] Men hun ble ganske sårbar, og sov urolig de første ukene + at hun smattet mye i søvne.

Hun trøstet seg med at noen ble veldig glad for å få den, i vårt tilfelle karpene i akvariumet i Bergen [;)] 

Tror faktisk ikke det blir noe enklere mot treårsalderen. Men det må jo enhver kjenne på selv!

Vesla bruker fortsatt smokk. Kun når hun sover, men til gjengjeld bruker hun den mye i løpet av natta, hun slipper den i blant, men finner den igjen en stund etterpå osv. Det bekymrer meg litt, for jeg ser at hun har glippe mellom fortennene i over- og underkjeven. Jeg prøver å motivere henne for å slutte, og hun er enig - helt til leggetiden kommer. Når det blir alvor VIL hun ha "soppen" sin.[&:]

Hadde håpet å slippe å være "hard" med henne, hadde håpet å få til dette på en myk måte, men begynner å lure på om vi bare må ta en råsjans, og heller ta et par kvelder med gråt. Er veldig usikker, for jeg vil jo egentlig ikke ta fra henne denne kosen om natta hvis hun virkelig trenger den, men er som sagt redd for tannstillingen.

godt å se vi ikke er alene om å synes det er vanskelig med smokkeslutt, mon tro om det vanskelig for oss egentlig en det er for barna [;)] i dag tok han med seg kanina (den som smokken pleide å henge på) og kosa seg med den istede. Så dette fortsetter jo bare i positiv retning. Lurer litt på hva vi skal gjøre i barnehagen da, får håpe det går greit der også

De første nettene er vel verst, tenker jeg (uten at jeg har erfaring, for eldste brukte ikke smokk).

han sover heldighvis veldig godt når han sovner da, sover hele natta, synes nesten han er mer rolig etter smokken forsvant jeg

ORIGINAL: Aves

ORIGINAL: FruStina

han sover heldighvis veldig godt når han sovner da, sover hele natta, synes nesten han er mer rolig etter smokken forsvant jeg

så fint at det går rette veien [:D]

I går klarte han å finne smukken han hadde i barnehagen, og de hadde ikke tatt fra han fordi han var ganske sår, men tror dere ikke han la seg uten smokk på kvelden likevel.....imponert altså !

Back
Topp