Smokk

Marit 83

Elsker forumet
Mange som har starta med smokk?
Snuppa her har sånn sugebehov...blir mye "bare kos" med puppen merker jeg...men har jo
helst sett at vi hadde klart oss uten...

Nå fikk hun netopp MASSE MAT...hun sovna...jeg la henne fra meg i sakkosekken hvor hun
bruker å ligge...men etter ett lite minutt så våkner hun igjen og begynner å lage smattelyder
med munnen og vil tydelig suge... [:'(] Nå prøvde jeg, for aller første gange å sette inn smokk,
og hun tok den med en gang og roet seg...aaaaah...men jeg klarer ikke bestemme meg
jeg...fader altså...jeg er såååå bestemt på å IKKE starte med smokk...for jeg klarte å unngå det
med storesøss, og hun også hadde ett enormt sugebehov, nesten større behov enn Kajsa har,
men når jeg ser at hun roer seg med den så er det jævlig fristende å bare la den være i munnen
da... [8|] Tok den ut nå da etter at hun fikk ha den der ett lite 5 min...nå sover hun... [8|]

Flere som er i samme situasjon?
Grunnen til at jeg har lysst til å unngå smokk er at jeg har hørt og sett så mange som sliter
med å slutte med smokken...og at det kan skade tannstillingen...og at kansje ammingen ikke
går så lett lenger hvis man begynner med smokken, at det blir feil sugeteknikk...hmmm... [8|]
Fortsatt lysst til å unngå det...men fristelsen er meget stor innimellom altså... [&:]

Jeg hadde gått for det!
Skulle ønske vi fikk det til, for her er jeg også nært å bli brukt som smokk gitt [8|] Men vår lille spytter bare ut smokken igjen.. skal prøve litt flere typer for å se om det kan hjelpe da.

Ang tannstilling; skal ikke det være mulig å kjøpe smokker som ikke fører til det?

Her prøver vetla stadig å stappe fingrene i munnen og suge på dei, derfor prøver jeg å stappe smokken i henne, men hun vil bare ikke ta den. Har prøvd i over en måned, men ikke søren.
Klarer hun seg uten hadde det vært toppers, men jeg tenkte jeg heller ville ha et smokke barn enn en tommel suger, men ser ikke ut som det valget er mitt... Jeg får nok en tommel suger. Hehe.

Jeg har forresten lest at smokk minsker sjangsen for krybbedød, så en del positivt fører vel med den også. + at smokken kan en ta i fra dei til slutt - tommelen er der for alltid...

Ammingen har ikke prøvingen gått ut over i hvert fall og HS sa at så lenge amme tekningen er opprettet så forsvinner den ikke så lett igjen.

og det finnes noen smokken som ikke skal bråke med tann greiene, men den får vetla mi i hvert fall ikke teken på.

ORIGINAL: lille_blomst

Jeg hadde gått for det!
Skulle ønske vi fikk det til, for her er jeg også nært å bli brukt som smokk gitt [8|] Men vår lille spytter bare ut smokken igjen.. skal prøve litt flere typer for å se om det kan hjelpe da.

Ang tannstilling; skal ikke det være mulig å kjøpe smokker som ikke fører til det?

Jeg er på nippet til å gi etter altså...huff...skal prøve noen dager til nå da og se det an...er så
sta jeg og da vettu, har jeg bestemt meg for noe så skal jeg IALLEFALL holde det liksom... [8D]

Finnes det smokker som ikke fører til skader på tenner altså? Oi, den typen vil jeg iallefall vite om isåfall, noen som vet?

Noe oral dental eller noe slikt. Fås kjøpt på apotek i hvert fall. [:)]

vi har gitt han smokk. eldste brukte og smokk. og det var kun grining i fem min (hvis det var så lenge) første natten uten også var det ikke noe mer snakk om smokk. nå sier han bare at det er kun babyer som bruker smokk. så ser han en som er like gammel så sier han så fint "mamma se der en som ikke er stor enda men er baby" litt pinlig da.

har heller ikke hatt noe problem med ammingen til minste mann etter jeg begynte med smokk.

Back
Topp