Smokk, tott eller ingenting?

Han koser seg med smokken sin:)

♡appen♡
 
Smokk!
Tott er verre å slutte med. Jeg slutta etter 10 år og måtte ha tannregulering i 2-3 år for jeg fikk 11 mm overbitt av tottkosen:)
 
Ingenting hittil! Vi prøver med ulike smokker, men ikke lett å få han til å ta den gitt. Når begynte folk med smokk? Vi fikk beskjed av helsesøster at vi måtte vente til han var 4 uker slik st ammmingen var ordentlig etablert og for å ikke sugeforvirre han. Men kjenner flere som har begynt med smokk på klinikken omtrent. Hadde vært kjekt om han tok smokk- føler den kan være med å roe ned babyer:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gav han smokk etter ca en uke. Han tok brystet bra, og la godt på seg, så jeg gamblet på at det skulle gå bra, og det gjorde det heldigvis:)

♡appen♡
 
Smokk! Fikk den etter 9 dager og koser seg glugg med den;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sutter på fingrene, klærne og lekene. Tar verken smokk eller flaske Har prøvd alle typer jeg kan finne, men hun bare tygger på de, spytter ut eller brekker seg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her bruker han bare smokk når han skal sove (som regel bare på kvelden) :) men han har den ikke lenge i.
Av og til spytter han den bare ut igjen.
Vi begynte når han var 7 uker (da vi hadde litt problemer med legging), og siden jeg ikke ville begynne før ammingen var helt etablert.
 
Min tok smokk da han var 4 dager. Hadde et enormt sugebehov og fant ikke roen. Ble bedre med smokk, og amminga ble ikke påvirket.
 
Bynte med smokk på 4.dagen. Var helt utrøstelig på kvelden og puppen gjorde vondt, så da ble det smokk gitt. Nå bruker han både smokk og tommelen, men bare når han skal sove :) Helst skal han jo ha tommel og smokk samtidig i munnen han ;)
 
Først fikk hun lillefingern min, men syns det var litt slitsomt og sitte med finger i munnen hennes hele tiden, hehe :) så når hun var en 3 uker fikk hun smokk, men bruker den bare når hun skal sove da:)
 
Hvordan fikk dere de til å bruke smokk?!:) vi prøver litt hver dag nå. Han tar den gladelig, smiler! Men han skjønner ikke hvordan han skal suge på den- tungen kommer gjerne ut på siden og smokken spretter ut!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan fikk dere de til å bruke smokk?!:) vi prøver litt hver dag nå. Han tar den gladelig, smiler! Men han skjønner ikke hvordan han skal suge på den- tungen kommer gjerne ut på siden og smokken spretter ut!


Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har prøvd nå i noen uker med smokk, og han tar den ikke helt enda (noen ganger har han den lenge i og tar den med en gang, eller så skjønner han det ikke helt, og den detter fort ut igjen). Men blir bedre å bedre da!
Så man må sikkert bare prøve å prøve :) tar sikkert litt tid for enkelte bare :)
Vi bruker som regel bare smokken når han skal sove.
 
Hvordan fikk dere de til å bruke smokk?!:) vi prøver litt hver dag nå. Han tar den gladelig, smiler! Men han skjønner ikke hvordan han skal suge på den- tungen kommer gjerne ut på siden og smokken spretter ut!


Sent from my iPhone using BV Forum
Det gikk litt av seg selv. Men han spytter/mister den ganske mye da. Ofte vi må holde den litt før han skjønner hvordan han skal suge på den så den ikke skal dette ut:) Men det er jo ikke alle barn som vil ha smokk da. Jeg prøver ofte å sørge for at den ikke er for kald, det liker han ikke.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun brukte smokk fra hun var 2 uker til hun var 1 mndr. Nå nekter hun å ha den det er mye kjekkere å prøve å putte hele handen i munnen...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi har prøvd nå i noen uker med smokk, og han tar den ikke helt enda (noen ganger har han den lenge i og tar den med en gang, eller så skjønner han det ikke helt, og den detter fort ut igjen). Men blir bedre å bedre da!
Så man må sikkert bare prøve å prøve :) tar sikkert litt tid for enkelte bare :)
Vi bruker som regel bare smokken når han skal sove.
Sånn er det med min og. Vil så gjerne hun skal ta tutten! ingen av mine har suttet på no,bortsett fra flaske da:p
 
Vi prøver litt med smukk vi også, men uten særlig suksess.. Hun tar to sug, max, og så brekker hun seg og ser på meg med det blikk som sier "hva er det for noe forferdelig du putter i munnen min?". Hun syger på hendene sine da, men har foreløpig ikke "fått løs" tommelen...
 
Back
Topp