Smokk til nyfødt

catie

Andre møte med forumet
Vår lille gutt er 2 uker gammel og har et skikkelig sugebehov. Lager sugemerker på armene sine og greier.. :(
Han tar forsåvidt smokk, men kaver sånn med armene at han dytter den vekk 15 ganger på 15 sekunder omtrent... Tips til hva vi kan gjøre for at han skal beholde smokken??

Prøv mange foskjellige smokker! Runde, anatomiske osv..

Her gikk det tilslutt med denne smokken:

http://www.navnesmokken.no/Products.aspx?SalesArticleID=404

Men problemet er at han "koser" med hendene oppi ansiktet og dermed river ut smokken...

Det er nok veldig vanlig at de gjør det når de er såpass små, men det vil nok ikke ta lange tiden før det gir seg, må nok bare gi smokken hver gang den blir dratt ut dessverre, ingen annen råd og gi, husker selv hvor oppgitt jeg ble til tider selv når han tok smokken, 10 sek før han dro den ut, hyl og vræl for han ville ha den, så pån igjen.. [8D]

kanskje prøv og legge et helseteppe som han kan kose meg ved ansiktet hans[:)]

kjennner til den, de lære etterhvert å ha den i munnen. av erfaring virket det som mine hvertfall klarte å holde en latex smokk i munnen lenger enn en av silikon. eller så eer det jo bare å teipe den fast! er vel det letteste?! hehe.... [:D]

teip!

samme problemet her.. as we speak ligger han i vogna å knirker for sutten har falt ut IGJEN.. 

Her sov hun i lekegrind på dagen i stua. Jeg var såpass lat at jeg satte grinda ved siden av stolen. Da var det bare å strekke seg oppi og gi henne smokken [:D]

Nå som hun har blitt eldre får jeg nesten ikke lov til å ta fra henne smokken [8D] Det må isåfall byttes med noe bedre [;)]

ville prøvd forskjellige typer smokk.
Noen fungerer for noen barn, og andre for andre barn.

Gutten min hadde enormt sugebehov, og de "små" smokkene fungerte ikke her. Måtte bruke 6 mnd smokk fra første stund.

Syltestrikk??

En (selvfølgelig ikke seriøst ment) ide fra gubben da vi var frustrerte over det samme[8D]

vi brukte superlim, og da satt den godt skal jeg si deg!! (tuller)

Men jeg ville kanskje pakket han godt inn i et teppe, sånn at armene ikke fløy opp i ansiktet ( små babyer finner det faktisk beroligende, de er vant til det fra inni magen hvor det var trangt og godt). Så gitt han smokken, etterhvert ville han nok skjønt poenget med smokken og kansje bli glad i den :)

ORIGINAL: Tingeling~

vi brukte superlim, og da satt den godt skal jeg si deg!! (tuller)

Men jeg ville kanskje pakket han godt inn i et teppe, sånn at armene ikke fløy opp i ansiktet ( små babyer finner det faktisk beroligende, de er vant til det fra inni magen hvor det var trangt og godt). Så gitt han smokken, etterhvert ville han nok skjønt poenget med smokken og kansje bli glad i den :)

ikke alle. jenta mi ble hysterisk om ej prøvde mej på noe sånt. hendene skulle opp i ansikte!!! noe annet var uaktuellt....

Back
Topp