Smokk som heter Trøst!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Flere som bruker de?

Skal de kokes før bruk? står ingenting om det på pakka. Glemte å kjenne godt på plasten før jeg kokte de.. men syns de kjentes rare ut i plasten etter koking... så usikker på om de skal være sånn eller ikke. Eller om de skal kokes eller ikke......

Har sendt mail til de jeg har kjøpt fra, men ikke fått noe svar enda.

Bruksanvisning:
Ved første gangs bruk kok opp vann og legg smokken i vannet for ca 2min. Vask den senere i godt varmt vann, bruk ikke såpe.

Legg den ikke i solen, hold smokker som ikke er i bruk mørkt. Smokken kan gjerne legges i fryseren hvis du har flere for senere bruk.

HUSK å dra i smokken hver gang barnet får smokken. Bytt smokk så snart det er misstanke om skade på smokken. Smokken bør byttes ut med ny hver 3-4 uke. Ved produktfeil ta straks kontakt med oss.
[:D]

Koke ikke våre

Stod ikke det med førstegangsbruk på min pakke... men da skulle jeg vel bare ha lagt de i kokende vann og ikke kokt de slik jeg gjorde ja.... shit... kaste den ene pakka da... [8D][&:]

Men rart da... ettersom alle andre smokker jeg har kjøpt har skullet bli kokt i 5minutter, og ikke bare legges i kokende vann.

Å koke smokker har vi aldri gjort, risikerer jo smelting da. Det vi har gjort med enkelte smokker er å koke opp vann i vannkokeren (vi har en slik uten synlige elementer i, som er selvrensende), helle vannet i en kasserolle og lagt suttene oppi, og helt ut vannet etter et par minutter. Så lenge temperaturen er over 70 grader så dør alt av bakterier.

bruker ikke de som heter trøst da men koker alltid tuttene før bruk. har aldri smeltet her

Back
Topp