Smokk på sykehuset

Jeg tenker vi kanskje venter til vi kommer hjem denne gang, og prøver da. har de ofte behov for det på sykehuset? Har lite erfaring på det. Men syns å huske min førstefødte for 10 år siden hadde smokk i bilen hjem fra sykehuset. Men det var lang vei,brukte som krise backup:p
 
Jeg hadde med smokk, men brukte det ikke før vi kom hjem. Så ikke noe behov for det, og tenkte at det var greit han gjorde all suging han trengte på brystene mine for å få i gang produksjonen :p Men vi ga etter bare to dager hjemme, gadd ikke følge anbefalingene om å vente 2-4 uker denne gangen.
 
Jeg skal ikke ha med smokk på sykehuset. Tenker det er greit å komme i gang med ammingen ordentlig først.
 
Venter noen dager, så drøyer til vi er hjemme tenker jeg.
 
Kommer ikke til å pakke med og så får vi se hvor mottakelig babyen er for smokken når vi kommer hjem. Førstemann sov mye første uka så der så vi ikke behovet i starten.
 
Ok, litt enig med dere egentlig :) men jeg har det liksom med og sammenligne med storesøster, for hun hadde så enormt sugebehov så husker samboeren min (pappa) måtte ofte ha lillefingeren sin oppi gommen hennes når hun ikke diet. Og hun var jo på brystet mitt hele tiden og jeg ble så sår :/ derfor jeg vurderer og ha smokk i bagen i alle fall, men vet sykehuset ikke ser så positivt på det :p
 
Ok, litt enig med dere egentlig :) men jeg har det liksom med og sammenligne med storesøster, for hun hadde så enormt sugebehov så husker samboeren min (pappa) måtte ofte ha lillefingeren sin oppi gommen hennes når hun ikke diet. Og hun var jo på brystet mitt hele tiden og jeg ble så sår :/ derfor jeg vurderer og ha smokk i bagen i alle fall, men vet sykehuset ikke ser så positivt på det :p
Vi tar med smokk av akkurat samme grunn! Storebror hadde et enormt sugebehov - og selv om det gjorde underverker for produksjonen, så var det hardt å være brystvorter - og jeg kunne nok med fordel hatt en smokk å avlastet litt med av og til. :p
 
Vi tar med smokk av akkurat samme grunn! Storebror hadde et enormt sugebehov - og selv om det gjorde underverker for produksjonen, så var det hardt å være brystvorter - og jeg kunne nok med fordel hatt en smokk å avlastet litt med av og til. :p
Ikke sant :) problemet blir vel kanskje bare å vite når man skal amme og ikke da?! Hmm ... Finnes det smokker som er formet som et bryst? Haha!
 
Ikke sant :) problemet blir vel kanskje bare å vite når man skal amme og ikke da?! Hmm ... Finnes det smokker som er formet som et bryst? Haha!
Jeg tenker smokken kan være god å ha (for både mor og far) om man skal unne seg en dusj eller et toalettbesøk uten å måtte stresse seg tilbake. Tenker bare å ha den i bakhånd i tilfelle jeg blir like sår som sist (til tross for fint sugetak) - på den måten kan man ta seg en liiiten pause her og der om man "vet" barnet ikke er skrubbsultent, liksom :rolleyes: Det finnes jo smokker som skal være formet sånn at de ikke skaper sugeforvirring -uten at jeg helt vet hva de heter sånn på sparket :rolleyes:
 
Skal ikke amme så vi tar med. Ga sist gang også pga sugebehovet til mini.
 
Jeg har to barn som hadde et enormt sugebehov den første tiden og brystene ble veldig sår av det. Når jeg kom hjem og ga dem smokk etter 1 ukes tid så klarte de ikke å bruke smokk, de bare spyttet den ut. Så da satt jeg i saksa i 11 mnd da uten avlastning av smokken. Så nå har jeg kokt 3 smokker som blir med i fødebagen og jordmor får bare si det hun vil. Er det behov bruker vi på sykehuset ;)
 
Back
Topp