Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Skal dere ha med det? Vi ble anbefalt sist å ikke gi M smokk før hun var ett par uker gammel.. Hva har dere hørt? Jeg vil jo ikke at smokken skal ødelegge for amming..?!
Jeg har hatt med smokk uansett jeg da, siden mitt satsingsområde ikke akkurat er ammingen.
Så her ligger en søt liten smokk klar, som pappa'n har kjøpt
Jeg fikk beskjed om å kjøpe smokk etter fødselen hvis vi trenger det.
Jeg spurte jordmor og fikk vite at ikke alle barn trenger eller vil ta smokk, så da trenger man ikke tenke på det før behovet eventuelt melder seg.
Jeg hadde ikke med smokk, pga at jeg ville ha sugeteknikk på plass ift ammingen, som jeg ble rådet til. Så hun var vel ca 14 dager da hun begynte med det. Planlegger det samme nå.
Vi ventet til han var nesten 2 uker sist. Ville at ammingen skulle hå i orden først siden de suger på smokken på en annen måte. Er jo ikke sikkert behovet for smokk melder seg heller, så det ser vi an
Tja, ikke tenkt på. Kanskje det
Husker ikke hva jeg gjorde sist. Men prøvde ikke sutt før jeg ble lei av at hun brukte puppen som sutt om nattaen. Da var hun vel en mnd el no
Hadde ingen ting med sist siden det skjedde plutselig Husker barna fikk prematur smukk på sykehus sist. Vi var der en mnd. Men husker ikke når de fikk. Tar sikkert med, den tar jo ikke så stor plass i bagen liksom
Hadde ikke med sist men skulle hatt det. Han hadde et enormt sugebehov og endte med å suge meg til blods natt nr 2. Fikk smokk når vi kom hjem og han var 4 dager. Gjorde ikke noe for ammingen det. Fikk han noe i munnen sugde han på det uansett om det var smokk, flaske, pupp eller fingeren. Men det varierer vel fra barn til barn. Kommer kanskje til å ha en på lur denne gangen.
På nyfødtintensiven får jo barna smokk med en gang, før de har fått prøvd seg på puppen. Håper selvfølgelig ikke å havne der denne gangen også, men klarer ikke å se at det kan ødelegge noe for ammingen når de bruker det på nyfødtintensiven..
Har ikke hatt m til mine to første. Nr 1 ville aldri bruke smokk å nr to begynte når han var noen få uker...
Denne gangen skal jeg ikke amme så da tar vi m smokk <3
Hadde ikke med sist. Fikk streng beskjed om at smokk bør ventes med, men lillemor hadde så stort sugebehov og ammingen gikk knirkefritt fra første stund, og siden jeg måtte være på sykehuset litt lengre, måtte mannen ut å handle på dag 3. Så denne gangen tar vi med, så har vi den om det samme skulle skje igjen
Tok med den smokken som vi får gratis via facebook.
Gav han tutten dagen etter fødselen. Gikk ikke ut over ammingen det. Det gav bare meg litt fred i fra en baby med et stort sugebehov.